Zoek MDM

Bulletin

water in olie4 van de 94 thunderbird 4.6L motor

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden #45095 door handmatig-mechanisch
Water in olie van de 94 Thunderbird 4.6L-motor Geplaatst door manual-mecanica
Hallo, gisteren is de motor van mijn Thunderbird 4.6L uit 1994 uitgevallen. Tijdens de controle zag ik water in de olie (het heeft de kleur van koffie met melk).
Ik heb de handleiding van de auto in de Ford-handleidingen gezocht, maar kon het niet vinden.
Kunt u me helpen de handleiding van de motor te vinden en me een idee geven van wat er met de auto aan de hand is?
Ik denk dat het een waterlek in de koppakking kan zijn, maar er kunnen ook andere oorzaken zijn waardoor er water in de motor komt. Kunt u me helpen?
Alvast bedankt.
Moge 2014 een fantastisch jaar worden voor iedereen!
Met vriendelijke groet.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden - 11 jaar en 7 maanden geleden #45096 door handmatig-mechanisch
Reactie uit een handleiding voor monteurs over het onderwerp water in olie in de 94 Thunderbird 4.6L-motor.
Hallo allemaal, Cadavieco:) , om deze auto's te diagnosticeren heb ik Fords TIS (Technical Information System) gebruikt. Dit systeem is geschikt voor de meeste Amerikaanse Fords. Je kunt het downloaden via Torrents en het is in het Engels. Ik heb die handleiding in het Spaans nog niet online gezien. Wat jouw auto betreft, ik ben er erg tevreden over. Die V8 is goed. Het probleem is waarschijnlijk een lekke koppakking. Ik raad ook aan om de waterkeerringen op de cilinderkoppen te controleren. Sommige kunnen gecorrodeerd zijn en er kan olie met de koelvloeistof van de motor vermengd zijn. Ik wens jou en je familie het allerbeste in 2014. Met vriendelijke groet:) .
Laatst bewerkt: 11 jaar 7 maanden geleden door .

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden #45097 door handmatig-mechanisch
Reactie uit een handleiding voor monteurs over het onderwerp water in olie in de 94 Thunderbird 4.6L-motor.
De grootste kans is dat een van de cilinderkoppakkingen kapot is door oververhitting of onvoldoende koppel, waardoor er water in de olie kan komen. Het probleem is om te weten welke van de twee defect is. In dat geval is het om kostenredenen beter om beide tegelijk te vervangen, want als u de verkeerde vervangt, is de motorolie bij het herstarten nog steeds vervuild.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden #45098 door handmatig-mechanisch
Hallo allemaal, ik zou persoonlijk beide pakkingen vervangen. Zoals je zegt, ze zijn oververhit geraakt en beide pakkingen zouden aangetast kunnen zijn, hoewel de ene meer dan de andere. Stel je voor dat je er maar één vervangt en na een tijdje de andere problemen begint te geven. Ik zou ze allebei vervangen. Proost!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden #45102 door handmatig-mechanisch
Hallo:

De meest voorkomende oorzaak is een beschadigde koppakking. De beste oplossing is om beide pakkingen te vervangen.

Laat de koppen ook opnieuw slijpen en vraag een volledige onderhoudsbeurt aan. Deze omvat: het borstelen van het oppervlak om kromtrekken van de kop te verwijderen, het reinigen van de kleppen (controle van de geleiders en zittingen) en het vervangen van de klepsteelafdichtingen.

Let op: gebruik pakkingen van goede kwaliteit.;)