Zoek MDM

Bulletin

Water in de olie van een Thunderbird 4.6L uit 1994

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 11 maanden geleden #45095 door handmatig-mechanisch
Hallo, gisteren is de motor van mijn Ford Thunderbird 4.6L uit 1994 kapot gegaan. Tijdens de inspectie zag ik water in de olie (het is melkachtig bruin van kleur).
Ik heb in de Ford-handleidingen gezocht, maar kon het niet vinden.
Kunt u mij helpen de handleiding voor motorreparatie te vinden en mij een idee geven wat er mis zou kunnen zijn?
Ik denk dat het een waterlek bij de koppakking zou kunnen zijn, maar er kunnen ook andere oorzaken zijn voor water in de motor. Kunt u mij wat advies geven?
Alvast bedankt.
Ik wens iedereen een fantastisch 2014 toe!
Met vriendelijke groeten

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 11 maanden geleden - 11 jaar en 11 maanden geleden #45096 door handmatig-mechanisch
Reactie van de monteur op de vraag of er water in de olie van de 1994 Thunderbird 4.6L-motor
Hallo iedereen, cadavieco:) , voor het diagnosticeren van die auto's heb ik Ford's TIS (Technical Information System) gebruikt. Dit systeem dekt de meeste Ford-modellen in de VS. Je kunt het downloaden via torrents; het is in het Engels. Ik heb die handleiding nog niet in het Spaans online gezien. Wat betreft jouw auto, ik vind hem erg mooi; die V8 is een echte klassieker. Het meest waarschijnlijke probleem is een lekkende koppakking. Ik raad je ook aan om de waterkeerringen op de cilinderkoppen te controleren; één ervan kan gecorrodeerd zijn, waardoor olie zich met de koelvloeistof kan vermengen. Ik wens jou en je familie het allerbeste in 2014. Groeten:) .
Laatst bewerkt: 11 jaar 11 maanden geleden door .

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 11 maanden geleden #45097 door handmatig-mechanisch
Reactie van de monteur op de vraag of er water in de olie van de 1994 Thunderbird 4.6L-motor
De meest waarschijnlijke oorzaak is een kapotte koppakking, mogelijk door oververhitting of onvoldoende koppel, waardoor er water in de olie kan lekken. Het probleem is om te bepalen welke van de twee pakkingen defect is. In dit geval is het om kosten te besparen het beste om ze allebei tegelijk te vervangen, omdat het vervangen van de verkeerde pakking de motorolie alsnog kan vervuilen wanneer u de motor opnieuw start.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 11 maanden geleden #45098 door handmatig-mechanisch
Hallo allemaal, ik zou persoonlijk beide pakkingen vervangen. Zoals jullie al zeiden, is de motor oververhit geraakt en kunnen beide pakkingen daardoor beschadigd zijn, hoewel de ene meer dan de andere. Stel je voor dat je er maar één vervangt en de andere kort daarna ook problemen begint te geven. Ik zou ze allebei vervangen. Groeten!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 11 maanden geleden #45102 door handmatig-mechanisch
Hallo:

Het meest voorkomende probleem is een beschadigde koppakking. Het is het beste om beide pakkingen te vervangen.

Laat ook de cilinderkoppen vlakken en vraag om een ​​complete onderhoudsbeurt. Deze moet het volgende omvatten: vlakken om kromtrekking te verwijderen, de kleppen reinigen (controleren van de klepgeleiders en -zittingen) en de klepstangafdichtingen vervangen.

Let op: gebruik pakkingen van hoge kwaliteit.;)