Zoek MDM

Bulletin

er komt wind uit de oliepeilstok.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden - 11 jaar en 7 maanden geleden #45005 door handmatig-mechanisch
Er komt wind uit de oliepeilstok. Gepubliceerd door manual-mecanica
Beste allemaal, ik ben nieuw op dit forum en ik heb een Luv D-Max pick-uptruck uit 2007 met 120.000 km op de teller. Als ik de oliepeilstok omhoog haal, lijkt hij te lekken. Ik vraag jullie of dit ernstig of normaal is?
Laatst bewerkt: 11 jaar 7 maanden geleden door .

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden #45010 door handmatig-mechanisch
Reactie van de monteurs op het onderwerp: wind uit de oliepeilstok.
U moet een cilinderlektest uitvoeren omdat het probleem hoogstwaarschijnlijk bij de motorringen ligt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden #45014 door handmatig-mechanisch
Hoi, wat jotabad zegt klopt. Dit kan te maken hebben met het aantal kilometers dat de motor heeft gelopen. Als hij niet te veel blaast, is het eigenlijk normaal. Het is een goed idee om de compressie te meten. Proost!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden #45031 door handmatig-mechanisch
Ik ben het met ze eens. Wat ik zou doen is een blikje Metallube olie-additief kopen. Als een cilindersegment vastzit of versleten is, doet dat product waar ik het over heb wonderen. Of je geeft € 2.000 uit aan het demonteren van de motor en het aanschaffen van nieuwe segmenten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden #45039 door handmatig-mechanisch
Beste vriend, maak je niet te snel zorgen. Kijk eerst of de druk die uit de peilstokbuis komt zwak of juist heel sterk is, tot het punt dat er kleine druppeltjes olie uitspatten. Zo niet, dan is het normaal, vooral als het niet lijkt alsof de motor door de buis rookt. Motoradditieven en olieremmers zijn niet slecht, maar als een motor versleten is, is er geen remedie, althans in mijn ervaring heb ik zelden de resultaten gezien die sommige mensen melden. Het is waar dat het de compressie verhoogt, maar het olieverbruik zal er nooit door verdwijnen.
Als je motor nog in goede staat is, onderhoud hem dan door hem af te stellen wanneer dat nodig is en de olie elke 5.000 km te verversen. Hij gaat dan langer mee dan je je kunt voorstellen.
Let op: voeg desgewenst een olieremmer toe, dat zal je zeker ten goede komen. Groeten uit Mexico, Puebla.