Zoek MDM

Bulletin

Dynamo problemen BMW 320 D e46

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 11 maanden geleden #44910 door handmatig-mechanisch
Problemen met de dynamo in een BMW 320D e46. Geplaatst door manual-mecanica
Goedemorgen, ik heb een probleem met de dynamo van mijn BMW 320. Twee jaar geleden heb ik een gereviseerde dynamo laten installeren. Het acculampje ging branden, dus hebben ze hem verwijderd, getest en na het schoonmaken en drogen werkte hij een maand. Ik heb er een andere in gezet, maar die hield het maar 10 km vol. Bij elke dynamo die ik installeer, begint het acculampje na korte tijd te knipperen totdat het continu blijft branden en de dynamo geen stroom meer levert.
Ik heb wat advies nodig over wat het probleem zou kunnen zijn.
Met vriendelijke groet

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 11 maanden geleden #44911 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp dynamo-problemen in een BMW 320 D e46
Hallo pacorral, ik zou de koolborstels van de dynamo controleren om er zeker van te zijn dat ze niet versleten zijn. Draai ook de diodebrug en de bijbehorende bedrading vast. Sluit een probleem met de startmotor niet uit, die mogelijk een kortsluiting tussen de accu en de massa veroorzaakt. Groeten!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 11 maanden geleden - 11 jaar en 11 maanden geleden #44913 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp dynamo-problemen in een BMW 320 D e46
Hallo iedereen, pacorral, gebaseerd op wat je in je bericht hebt gezegd, gaat elke dynamo die je in de auto installeert kapot, dus ik denk dat het geen intern probleem met de dynamo zelf is. Uit mijn ervaring met BMW's raad ik aan om de massa-aansluiting van de motor op het chassis te controleren. Als deze massa niet goed is, loopt de bedrijfstemperatuur van de dynamo op tot boven de aanbevolen waarde, wat leidt tot vroegtijdige defecten. Een ander probleem dat ik heb gezien, zijn problemen met de installatie van audioversterkers, enz., die veel stroom verbruiken. Vaak heeft dit overmatige stroomverbruik ook invloed op de dynamo, waardoor deze oververhit raakt, bovenop het feit dat deze sowieso al behoorlijk warm wordt omdat hij zich achter de radiatoren bevindt. Ik raad ook aan om de massa-aansluiting van de accu op het chassis te controleren. Tot slot, heb je problemen met de startmotor? Wat ik heb gezien, is dat wanneer er bij deze auto's een massaprobleem is met de startmotor, dit problemen veroorzaakt met de startmotor zelf (d.w.z. de startmotor begeeft het tijdens gebruik) en/of de accu snel leegloopt. Na uw bericht zorgvuldig te hebben gelezen, zie ik echter geen symptomen van een probleem met de startmotor of een lege accu. Het zou nuttig zijn als u dit zou kunnen verduidelijken, zodat we u beter van dienst kunnen zijn. Met vriendelijke groeten.
Laatst bewerkt: 11 jaar 11 maanden geleden door .

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 10 maanden geleden #45305 door handmatig-mechanisch
Hallo allemaal, sorry voor de late reactie. Ze hebben alle massa- en elektrische aansluitingen buiten de dynamo gecontroleerd en die lijken in orde te zijn. De startmotor werkt nog en de accu is niet leeg. Ik heb uiteindelijk een andere dynamo geïnstalleerd en die lijkt de afgelopen twee weken perfect te werken... voorlopig dan.
Ik houd jullie op de hoogte.
Groetjes