Zoek MDM

Bulletin

BMW 320 D e46 dynamo problemen

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 6 maanden geleden #44910 door handmatig-mechanisch
BMW 320 D e46 dynamo problemen Geplaatst door manual-mecanica
Goedemorgen, ik heb een probleem met de dynamo van mijn BMW 320. Ik heb er twee jaar geleden een reserve ingebouwd en toen ging het acculampje branden. Ze hebben hem eruit gehaald, getest, schoongemaakt en gedroogd, en hij deed het een maand. Ik heb er een nieuwe ingebouwd en die hield het 10 km vol. Na elke dynamo die ik heb gemonteerd, begint het acculampje na korte tijd te knipperen, totdat hij geen stroom meer produceert.
Ik heb wat advies nodig over waar dit aan kan liggen.
Met vriendelijke groet

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 6 maanden geleden #44911 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp: BMW 320 D e46 dynamo problemen
Hoi Pacorral, ik zou de koolborstels van de dynamo controleren om er zeker van te zijn dat ze niet versleten zijn. Ik zou ook de diodebrug en de bedrading ervan opnieuw aandraaien. Ik zou een probleem met de startmotor, die de accu naar massa shunt, niet uitsluiten. Met vriendelijke groet!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 6 maanden geleden - 11 jaar en 6 maanden geleden #44913 door handmatig-mechanisch
Hallo allemaal, Pacorral, volgens wat je in je bericht zegt, gaat elke dynamo die je in een auto installeert kapot, dus mijn mening is dat het geen intern dynamoprobleem zou moeten zijn. Gebaseerd op mijn ervaring met BMW's, raad ik aan om de massaverbindingen van de motor naar het chassis te controleren. Als deze massa niet correct is, stijgt de bedrijfstemperatuur van de dynamo meer dan aanbevolen, en treden er vroegtijdige storingen op. Wat ik ook heb waargenomen, zijn problemen met de installatie van audioversterkers, enz., en een hoog stroomverbruik. Vaak heeft dit overmatige stroomverbruik ook invloed op de dynamo, die overtollige warmte genereert en die al behoorlijk heet wordt omdat hij achter de radiatoren zit. Ik raad ook aan om de massaverbindingen van de accu naar het chassis te controleren. Tot slot, heb je problemen met de startmotor? Uit wat ik heb waargenomen, veroorzaakt aardingsproblemen van de startmotor bij deze auto's problemen met de startmotor (d.w.z. dat de startmotor kapot gaat bij gebruik) en/of dat de accu snel leegloopt. Na het zorgvuldig lezen van je bericht zie ik echter geen tekenen van een defecte startmotor of een leeglopende accu. Het zou goed zijn als je dit punt verduidelijkt, zodat we je kunnen helpen. Met vriendelijke groet.
Laatst bewerkt: 11 jaar 6 maanden geleden door .

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 6 maanden geleden #45305 door handmatig-mechanisch
Hallo allemaal, sorry dat het zo lang duurde om te reageren. Ik heb alle aardingspunten en elektrische aansluitingen buiten de dynamo gecontroleerd en die lijken in orde te zijn. De startmotor valt niet uit en de accu loopt niet leeg. Ik heb uiteindelijk een nieuwe dynamo gemonteerd en de afgelopen twee weken lijkt er geen probleem te zijn... voorlopig.
Ik laat het jullie weten.
Met vriendelijke groet, allemaal.