Hallo iedereen, pacorral, gebaseerd op wat je in je bericht hebt gezegd, gaat elke dynamo die je in de auto installeert kapot, dus ik denk dat het geen intern probleem met de dynamo zelf is. Uit mijn ervaring met BMW's raad ik aan om de massa-aansluiting van de motor op het chassis te controleren. Als deze massa niet goed is, loopt de bedrijfstemperatuur van de dynamo op tot boven de aanbevolen waarde, wat leidt tot vroegtijdige defecten. Een ander probleem dat ik heb gezien, zijn problemen met de installatie van audioversterkers, enz., die veel stroom verbruiken. Vaak heeft dit overmatige stroomverbruik ook invloed op de dynamo, waardoor deze oververhit raakt, bovenop het feit dat deze sowieso al behoorlijk warm wordt omdat hij zich achter de radiatoren bevindt. Ik raad ook aan om de massa-aansluiting van de accu op het chassis te controleren. Tot slot, heb je problemen met de startmotor? Wat ik heb gezien, is dat wanneer er bij deze auto's een massaprobleem is met de startmotor, dit problemen veroorzaakt met de startmotor zelf (d.w.z. de startmotor begeeft het tijdens gebruik) en/of de accu snel leegloopt. Na uw bericht zorgvuldig te hebben gelezen, zie ik echter geen symptomen van een probleem met de startmotor of een lege accu. Het zou nuttig zijn als u dit zou kunnen verduidelijken, zodat we u beter van dienst kunnen zijn. Met vriendelijke groeten.