Hallo allemaal, Pacorral, volgens wat je in je bericht zegt, gaat elke dynamo die je in een auto installeert kapot, dus mijn mening is dat het geen intern dynamoprobleem zou moeten zijn. Gebaseerd op mijn ervaring met BMW's, raad ik aan om de massaverbindingen van de motor naar het chassis te controleren. Als deze massa niet correct is, stijgt de bedrijfstemperatuur van de dynamo meer dan aanbevolen, en treden er vroegtijdige storingen op. Wat ik ook heb waargenomen, zijn problemen met de installatie van audioversterkers, enz., en een hoog stroomverbruik. Vaak heeft dit overmatige stroomverbruik ook invloed op de dynamo, die overtollige warmte genereert en die al behoorlijk heet wordt omdat hij achter de radiatoren zit. Ik raad ook aan om de massaverbindingen van de accu naar het chassis te controleren. Tot slot, heb je problemen met de startmotor? Uit wat ik heb waargenomen, veroorzaakt aardingsproblemen van de startmotor bij deze auto's problemen met de startmotor (d.w.z. dat de startmotor kapot gaat bij gebruik) en/of dat de accu snel leegloopt. Na het zorgvuldig lezen van je bericht zie ik echter geen tekenen van een defecte startmotor of een leeglopende accu. Het zou goed zijn als je dit punt verduidelijkt, zodat we je kunnen helpen. Met vriendelijke groet.