Zoek MDM

Bulletin

Astra 1.8-storing

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden #44816 door handmatig-mechanisch
Astra 1.8 storing Geplaatst door manual-mecanica
Ik heb een Astra 1.8 die een dag of zeven prima rijdt, maar dan ineens, als ik aan het rijden ben, slaat hij af en gaat het motorlampje branden, samen met de persoon die de sleutel vasthoudt. Het kruipcontrolelampje gaat ook branden. Om hem weer aan te zetten, moet je een accupool loskoppelen. Hij gaat weer aan en werkt dan een paar dagen of weken prima.
De dealer heeft hem al gecontroleerd, maar ze kunnen het probleem niet vinden. Ze hebben zojuist de onderdelen vervangen. Als iemand weet hoe ik hem kan repareren, stel ik uw hulp zeer op prijs.

Met vriendelijke groet

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden #44881 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het probleem met de Astra 1.8-storing
Hallo allemaal, lezapatalopez, na het lezen van het forum kwam ik jouw geval tegen. Ik kan je vertellen dat ik soortgelijke problemen heb gezien bij verschillende GM-auto's. Als aanbeveling geldt: doe niets als de auto het begeeft en probeer hem te scannen, zodat de foutcodes die in de gegenereerde regeleenheden zijn opgeslagen, niet worden gewist en de diagnose niet kunnen worden gesteld. In ieder geval kan ik je vertellen dat in vergelijkbare gevallen die ik heb gezien, de auto's stoppen, helemaal afslaan, het motorstoringslampje *sleutel* op de GM-computer gaat branden en de waarschuwingslampjes voor tractiecontrole en/of stabiliteitscontrole gaan branden. Deze problemen worden over het algemeen veroorzaakt door communicatieproblemen tussen elektronische modules *CAN NETWORK(). Koppel daarom bij een storing de accu niet los, maar breng de auto bij voorkeur naar de dealer, zodat iemand anders de diagnose van het elektronische systeem kan uitvoeren. Soms houden dealers met dit soort complexe problemen zich voor de gek om garantiekosten te vermijden... succes en groeten.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.