Hallo auto-experts, gelukkig nieuwjaar allemaal. Ik heb wat hulp nodig. Ik heb een Mitsubishi Lancer automaat uit 2004, die ik al vier jaar gebruik. Wat betreft de koelventilatoren: die werkten eerst meteen zodra ik de sleutel in de "aan"-stand draaide, vóórdat ik de motor startte, en ze draaiden op volle snelheid. Toen is een van de airco-ventilatoren kortgesloten, waardoor de motor oververhit raakte. Ik heb een doorgebrande 50A-zekering gecontroleerd en vervangen. Toen ik echter de airconditioning wilde gebruiken, ging deze niet aan omdat alleen de radiateurventilator werkte. Ik heb de bedrading van de airco-ventilator en een nieuwe module vervangen, en het leek in orde. Nu, als ik de auto start, gaan de koelventilatoren pas aan als de ingestelde temperatuur is bereikt, waarna ze hun snelheid verlagen. Wanneer ik de airconditioning aanzet, draaien beide ventilatoren op lage snelheid. Het probleem is nu dat, ongeacht of de airconditioning aan of uit staat, de koelvloeistoftemperatuur bij het bergop rijden aanzienlijk stijgt, bijna tot oververhitting. Het apparaat raakt bijna oververhit en als ik kijk, zie ik dat de ventilatoren op lage snelheid draaien, terwijl ze normaal gesproken op maximale snelheid zouden moeten draaien. Ik heb de relais gecontroleerd en die werken naar behoren. Ik heb een oplossing nodig.