Zoek MDM

Bulletin

mitsubishi lancer 2002 elektrische ventilatoren

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden #44803 door handmatig-mechanisch
Mitsubishi Lancer 2002 elektrische ventilatoren Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo heren, experts in het wagenpark, gelukkig nieuwjaar aan alle gebruikers, ik heb hulp nodig, laat me je vertellen, ik heb een Mitsubishi Lancer 2004 automaat, ik gebruik hem al vier jaar, nu met betrekking tot de elektrische ventilatoren, deze werkten direct toen ik de sleutels erin stak voordat ik hem aanzette en op dat moment bleven ze op maximale snelheid draaien, totdat een airconditioningventilator kortsloot in zijn kabels en de motor oververhit raakte, nu heb ik een zekering van 50 ampère gecontroleerd, die was doorgebrand, oké, ik heb deze vervangen, toen ik ging werken kon ik de airconditioning niet inschakelen, omdat alleen de radiatorventilator bleef werken, ik heb de kabels van de A / C-ventilator vervangen en een nieuwe module, en oké normaal, wanneer ik de auto start, start hij niet, alleen wanneer hij de aangegeven temperatuur bereikt en op lage snelheid, wanneer ik de lucht inschakel, werken beide ventilatoren op lage snelheid, nu doet het probleem zich voor dat wanneer ik de lucht aan of uit heb, en ik bergop rijd, de temperatuur van de koelvloeistof veel stijgt totdat hij bijna oververhit raakt, en wanneer ik het controleer, zijn de ventilatoren op lage snelheid snelheid, en normaal gesproken zouden ze op maximale snelheid moeten zijn, maar dat is niet het geval. Ik heb de relais gecontroleerd en die zijn in orde, ik heb een oplossing nodig.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden #44811 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp elektrische ventilatoren Mitsubishi Lancer 2002
Hoi wmleonc, wat je niet vermeldde, is dat je de ventilatormotor hebt gecontroleerd. Die zou "half doorgebrand" kunnen zijn. Je zou de oorzaak van de kortsluiting moeten achterhalen... vergelijk de weerstand van beide. Ik neem aan dat de module hetzelfde is. Controleer de thermische schakelaar op de radiator (als die er is). Ik denk dat het vóór de storing niet normaal was dat hij het meteen deed als je het contact koud aanzette, en dat zou een factor kunnen zijn geweest. Met vriendelijke groet!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden #44821 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp elektrische ventilatoren Mitsubishi Lancer 2002
Hoi Ismael 53, ik heb de ventilatormotoren rechtstreeks op de accu aangesloten en beide draaien op maximale snelheid. Hoe zit het met het thermische contact met de radiator? Zou het de koelvloeistoftemperatuursensor kunnen zijn? De oorzaak van de kortsluiting was dat de kabels van de aircoventilator door de motorhitte waren verbrand. Het probleem is dat de ventilatoren langzaam draaien als ik bergop rijd en de koelvloeistoftemperatuur sterk stijgt, tot bijna het punt van oververhitting.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden #44824 door handmatig-mechanisch
Hallo wmleonc, de koelvloeistoftemperatuursensor in deze auto fungeert als een thermische schakelaar. Hij bevindt zich vlakbij de radiatorinlaat. Zijn functie is om de ECU te informeren over de temperatuurwaarden, zodat deze een signaal kan sturen naar de ventilatormodule, die deze vervolgens activeert. Je moet wel zeker weten welke sensor het is, want afhankelijk van het model worden sommige op de cilinderkop gemonteerd en andere op de radiator. Met vriendelijke groet!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden #44849 door handmatig-mechanisch
Nou, ik heb het gecontroleerd, deze zit in de cilinderkop, ik zal er rekening mee houden, bedankt