Zoek MDM

Bulletin

Mijn SKODA is overstroomd

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden #44776 door handmatig-mechanisch
Mijn SKODA is overstroomd. Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo, medegebruikers:
Ja, mijn Skoda Fabia is overstroomd in een garage waar regenwater in is gekomen. Hoewel ik hem op tijd heb kunnen redden, heeft het water de stoelen bereikt. Het probleem is dat het airbaglampje blijft branden, waardoor ik de APK niet heb gehaald. Ik ben naar de garage geweest en toen ik hem in de automaat zette, ging de airbagregeleenheid kapot. Ik wil er een tweedehands kopen (de originele kost meer dan 500 lerele) en hem zelf installeren, maar ik weet niet waar die zit of of het installeren van een goede, vergelijkbare versie het probleem oplost. Ik kan ook geen werkplaatshandboek of bedradingsschema van de auto vinden. Kunt u me helpen?
Alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden #44777 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp: Mijn SKODA is overstroomd.
Hallo, als je een ECU installeert, moet je die misschien herprogrammeren en zo... misschien is er met deze niets gebeurd, je moet de accu loskoppelen en de aansluitingen doorblazen voor het geval er nog vocht in zit... en als er een crashsensor in zit, reactiveer die dan of droog hem goed af, want lekkage kan de oorzaak zijn van de storing. Als richtlijn raad ik je aan om een handleiding van een Seat Cordoba of Toledo uit ongeveer dezelfde periode te downloaden (die hebben meestal dezelfde systemen) om de locatie en werking van de airbag te vinden. Als ik iets vind, plaats ik het. Met vriendelijke groet!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden - 11 jaar en 7 maanden geleden #44779 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp: Mijn SKODA is overstroomd.
Hallo allemaal, ik ben het met meneer Ismael eens over herprogrammeren, aangezien de airbagregeleenheden in die auto communiceren via het CAN-netwerk. Als u deze verwijdert of vervangt, moet u deze dus herprogrammeren met een VAG (scanner). Als u aankomt en hem terugplaatst, is de kans groot dat hij elektronisch wordt geblokkeerd. De regeleenheden bevinden zich in de airbags zelf, voor de passagier, de begeleider of anderen. Ze worden samen met de airbageenheid vervangen. Is de elektronische diagnose door een serieus persoon uitgevoerd? Ik ben het namelijk eens met ismael53, in die zin dat het vocht zou kunnen zijn, of zelfs een doorgebrande zekering, of contact van een positieve zekering met water... Tot slot, geeft de diagnose een storing aan in beide modules? Bestuurder en passagier. Ik heb dit document gebruikt voor het gedeelte over de airbags van de Scoda. Het nadeel is dat het in het Engels is: users.atw.hu/mulder82/download/caroserie.pdf. Het beschrijft veel van de diagnostische functies van de airbag en de locatie van de componenten. Veel succes.
Laatst bewerkt: 11 jaar 7 maanden geleden door .