Hallo, ik moest wel lachen toen je de Chinezen noemde... de schuld voor al die troep die ze inademen, afgezien van de auto's, is hun

productieve "hebzucht" tegen elke prijs... chemicaliën die in rivieren worden gedumpt, thermische centrales die op volle kracht draaien... en ongefilterd... we gaan hier geen nieuw Kyoto-verdrag sluiten, ik ben het ermee eens dat de katalysator een belangrijke rol speelt (maar slechts tot op zekere hoogte), hij reduceert koolmonoxide, maar de rest... moet nog bewezen worden.

Als we de katalysator in een carburateurmotor zouden plaatsen, denk je dan dat hij zijn werk niet zou doen? Wetende dat hij op temperatuur werkt, zou het interessant zijn om het experiment uit te voeren (ondanks het ontbreken van een zuurstofsensor) om te zien welke %CO-waarden hij ons in vergelijking gaf...
Nu meen ik ergens gehoord te hebben dat de katalysator in dieselmotoren niet zo effectief is als oorspronkelijk werd gezegd... dat is weer een ander debat!

Wat de prijs betreft, moet ik zeggen dat - ik ben het niet eens met de mening van mijn collega Fiat - de hoge prijs wel degelijk gerechtvaardigd is (los van tussenpersonen, ontwerpers, etc.) door het materiaal waarvan ze gemaakt zijn, en niet zozeer door de productiekosten bijvoorbeeld. de katalysator en de metalen waaruit ze bestaan (palladium, enz.), of de beroemde "lambda" zuurstofsensor (zirkon

), "platina" draadflowmeter, enz. zijn noodzakelijk voor hun effectiviteit en precisie, maar zoals alles degraderen ze, ik geef er persoonlijk de voorkeur aan om de beroemde "bronzen" sproeiers

van een carburateur te vervangen voor 3 euro = 2 stuks

, hier in de buurt zijn de carburateurs die ik heb gezien efficiënt, eenvoudig, zeer onderhoudsarm: beroemde solex, piergburg, webber ... dat klopt, breng me geen Stromberg-luchtvaart of zoiets, die zijn niet nodig voor een auto .. (dit is al een Japans ding ..

) Wat betreft het kunnen diagnosticeren wat er mis is met een carburateur, als het een storing is, is het niet zo ingewikkeld als het lijkt, een ander ding is om het aan te passen aan een specifieke motor en te weten welke sproeier het nodig heeft, enz ... (dit is echt leuk), en laat ons gehoor werken ... intuïtie ... en dan ... dan de schoen

(alle "gek" ...) maar met de nodige voorzichtigheid, zodat het niet te

dichtbij komt... Groeten!!!