Zoek MDM

Bulletin

carburatie versus injectie

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden #44770 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmonteurs op het onderwerp carburatie versus injectie
Hallo, ik moest wel lachen toen je de Chinezen noemde... de schuld voor al die troep die ze inademen, afgezien van de auto's, is hunB) productieve "hebzucht" tegen elke prijs... chemicaliën die in rivieren worden gedumpt, thermische centrales die op volle kracht draaien... en ongefilterd... we gaan hier geen nieuw Kyoto-verdrag sluiten, ik ben het ermee eens dat de katalysator een belangrijke rol speelt (maar slechts tot op zekere hoogte), hij reduceert koolmonoxide, maar de rest... moet nog bewezen worden.:huh: Als we de katalysator in een carburateurmotor zouden plaatsen, denk je dan dat hij zijn werk niet zou doen? Wetende dat hij op temperatuur werkt, zou het interessant zijn om het experiment uit te voeren (ondanks het ontbreken van een zuurstofsensor) om te zien welke %CO-waarden hij ons in vergelijking gaf...
Nu meen ik ergens gehoord te hebben dat de katalysator in dieselmotoren niet zo effectief is als oorspronkelijk werd gezegd... dat is weer een ander debat!:)
Wat de prijs betreft, moet ik zeggen dat - ik ben het niet eens met de mening van mijn collega Fiat - de hoge prijs wel degelijk gerechtvaardigd is (los van tussenpersonen, ontwerpers, etc.) door het materiaal waarvan ze gemaakt zijn, en niet zozeer door de productiekosten bijvoorbeeld. de katalysator en de metalen waaruit ze bestaan (palladium, enz.), of de beroemde "lambda" zuurstofsensor (zirkon:woohoo: ), "platina" draadflowmeter, enz. zijn noodzakelijk voor hun effectiviteit en precisie, maar zoals alles degraderen ze, ik geef er persoonlijk de voorkeur aan om de beroemde "bronzen" sproeiers;) van een carburateur te vervangen voor 3 euro = 2 stuks:P , hier in de buurt zijn de carburateurs die ik heb gezien efficiënt, eenvoudig, zeer onderhoudsarm: beroemde solex, piergburg, webber ... dat klopt, breng me geen Stromberg-luchtvaart of zoiets, die zijn niet nodig voor een auto .. (dit is al een Japans ding ..:fluit: ) Wat betreft het kunnen diagnosticeren wat er mis is met een carburateur, als het een storing is, is het niet zo ingewikkeld als het lijkt, een ander ding is om het aan te passen aan een specifieke motor en te weten welke sproeier het nodig heeft, enz ... (dit is echt leuk), en laat ons gehoor werken ... intuïtie ... en dan ... dan de schoen:woohoo: :woohoo: :woohoo: (alle "gek" ...) maar met de nodige voorzichtigheid, zodat het niet te:kwaadaardig: dichtbij komt... Groeten!!!

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden #44771 door handmatig-mechanisch
Hallo allemaal:lachen: :lachen: , Ismael, hahaha. Je hebt een heel gevoelig onderwerp voor me aangestipt. De Stromberg, die carburateur, belichaamt voor mij het beste van de carburateurtechnologie. Ik ben er dol op, ik heb ze bestudeerd. Mijn grootvader vertelde me altijd over een Engelse carburateur die praktisch met de hand gemaakt was, en die hij de eer had gehad schoon te maken en af te stellen. Hij sprak er vaak met me over...:) een pareltje...
Groeten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden - 11 jaar en 7 maanden geleden #44772 door handmatig-mechanisch
Hallo ismael53, het is wetenschappelijk bewezen dat de driewegkatalysator de uitstoot van de drie meest schadelijke gassen voor de menselijke gezondheid (CO, HC, NOx) vermindert. Bovendien vermindert het ook aanzienlijk fijnstof (bodem), dat eveneens zeer kankerverwekkend is. (Bron: Wereldgezondheidsorganisatie). Er zijn veel tests uitgevoerd met katalysatoren in carburatiesystemen. De belangrijkste reden was dat de carburateur de katalysator niet zo lang mogelijk met een stoichiometrisch mengsel kon laten draaien. U weet al dat ze het mengsel niet zo nauwkeurig kunnen regelen als een EFI. U heeft vast en zeker de vernietiging van katalysatoren gezien als gevolg van slechte mengsels, vooral zeer rijke, door defecte injectiesystemen. Dat wil zeggen, een klein verlies van controle en katalytische chaos. Dat was naar mijn mening de reden voor de beslissing om efficiëntere systemen te ontwerpen, elektronische injectie met een katalysator die de rijkdom van het mengsel bewaakt met een lambdasonde *voor de bescherming en efficiëntie. Wat de kosten van de technologie betreft, zou u verbaasd zijn als u niet alleen de kosten van reserveonderdelen kent, maar ook de lage kosten voor de fabrikant van een complete auto, die duizenden dollars kost. Ik ben het met u eens dat de prijs van sommige brandstofpompen voor het afstellen van de brandstoftoevoer door een carburateur, hoewel niet goedkoop, steeds schaarser wordt. Wat betreft de diagnose van een carburateur, ik kan me voorstellen dat het min of meer eenvoudig is voor iemand met ervaring hierin, maar hoe zit het met de rest... Ik ken collega's die hier nieuw in zijn... die carburateurs alleen in boeken kennen, en ik kan u vertellen dat het voor hen niet eenvoudig is om een defecte carburateur te diagnosticeren, omdat ze die in veel gevallen niet eens kennen... en diezelfde mensen zijn in staat om veel problemen die door EFI worden gegenereerd nauwkeurig te diagnosticeren, naar mijn mening omdat dit de systemen zijn die momenteel worden gebruikt.
Zelfs crossmotoren, het laatste bastion dat bestand is tegen het gebruik van elektronische injectie in hun motoren, zijn tegenwoordig bezweken voor de moderniteit. Voor mij zijn carburateurs prachtig, zonder grote complicaties; ze vervullen hun beoogde functie. Als fabrikanten een manier hadden gevonden om ze efficiënter (milieuvriendelijker) te maken, zou het een wonder zijn dat we ze nog steeds zouden gebruiken. Voor mij zullen carburateurs altijd blijven bestaan, maar ik denk niet dat het een technologie is die de overgrote meerderheid van ons kan gebruiken zonder het milieu te schaden, wat voor mij het allerbelangrijkste is. Hoewel ze een prijs hebben, zeker geen geringe, is het voor mij de prijs die ieder van ons moet betalen door zijn steentje bij te dragen aan de bescherming van onze thuis, de aarde. Ik zou graag de mening van meneer Servilimit en iedereen hierover horen. Groeten aan iedereen.
Laatst bewerkt: 11 jaar 7 maanden geleden door .

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden #44781 door handmatig-mechanisch
Mijn mening over dit onderwerp begint met een stukje over de geschiedenis van mijn land, Spanje.
Het begon allemaal met mensen die met ezels en karren reisden, gevolgd door de Burgeroorlog en vervolgens een fascistisch regime.
We zitten in de jaren 60, met sloopauto's zoals de luchtgekoelde Seat 600 en de Citroën met 2 pk. Ze zijn bestsellers omdat mensen geen geld hebben, dus we gaan verder met de Seat 127, de Fura, de Ronda, de 131, de 1430 en enkele Duitse auto's zoals de Barburi, of hoe je het ook schrijft.
De dictator sterft, we betreden de jaren 80 en we genieten van de R5, R6, R11 en andere Franse aberraties.
We zien al wat Mercedessen, maar het zijn nog steeds zware rakkers die meer benzine verbruiken dan er in het land zelf is.

In de jaren 90 zijn er verschillende merken en modellen, en beginnen injectiemotoren met betere prestaties te verschijnen. Oh, kan ik een auto met airconditioning kopen? <- best een luxe destijds.

Na dit hele verhaal is er geen twijfel meer over mogelijk dat, tenminste in Spanje, carburatie de slechtste vorm van vervoer is geweest. Het is 's ochtends koud en je moet het gaspedaal volledig intrappen. Oh, ik heb het gaspedaal niet te ver ingetrapt, de auto sloeg af.
Vergelijk een carburatie met een Opel Kadet 2.0 GSI, topsnelheid 240 kilometer per uur.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden #44784 door handmatig-mechanisch
Hallo allemaal, natuurlijk ben ik het eens met igryo, voor Spanje was dat hoe het was, maar herinner je ook wat voor cilinderinhoud die R-5's en andere hadden (1137cc...) Wat wilde je met 50 pk? Het is waar dat ze verbruikten als een 2.0... en als je de starter liet liggen..., maar aangezien je de Kadett noemt, verbruikte de 1.6 SV praktisch hetzelfde als een injectie van tegenwoordig, qua prestaties kan iedereen je vertellen wat het was, qua carburateurstoringen = 1 keer in 14 jaar (ik had er een) de Corsa, hetzelfde (en hoe de GT accelereerde:woohoo: :woohoo: ), de waarheid is dat ik ook geen klachten heb over de injectie die ik nu heb (een C20XE en een VW 1.4) maar ik moet ook zeggen dat ik uit voorzorg bijna alle reserveonderdelen voor deze heb, want als het geen sensor is, is het een hal die kapot is en het is een feit dat in dit soort systemen op elk moment iets kapotgaat en.:onzeker: je staat in de steek; de carburateur, je hebt hem midden op de snelweg opengemaakt en bent doorgereden alsof er niets gebeurd is, nu niet meer, en ze maken de systemen alleen maar ingewikkelder, om uiteindelijk dezelfde prestaties te hebben als een andere van 20 jaar geleden... of denk je dat als je een goede carburateur zou monteren op de GSI die je noemt (aangezien de injectie dat is), deze niet dezelfde (of zelfs betere) prestaties zou hebben? Ik heb het niet over het voorbereiden van de motor, maar gewoon over het aanpassen van de carburateur. Het is waar dat hij niet aan de emissienormen zou voldoen, maar dit model voldeed er ook niet aan, zelfs niet het model met katalysator, hoewel hij vanwege zijn leeftijd wel door de ITV-keuring kwam... Ik begrijp volledig dat de injectie een vrijwel perfecte soepele werking geeft:) , je kunt waarden aanpassen, enz. maar het maakt de zaken al ingewikkelder voor je, het is geen kwestie van "een schroevendraaier erin steken" en dat is alles. Mijn mening is waarschijnlijk gebaseerd op het feit dat ik de auto zie als gewoon een ding dat we gebruiken, niet zoals een vriend ooit tegen me zei: "Ik leef voor die verdomde auto...$$$ en meer$$." Het is waar, igryo, zoals je al zei, tijden veranderen... maar hopelijk ten goede, anders... dat is mijn mening over de nieuwe systemen. Proost!!!