Zoek MDM

Bulletin

carburatie versus injectie

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden #44796 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmonteurs op het onderwerp carburatie versus injectie
Nou, nu ik de veronderstelde voordelen van de carburateur heb aangekaart, zal ik erkennen wat ik het voordeel van injectie vind (zodat u niet denkt dat ik "gesloten" ben, natuurlijk is het veel schoner, in overeenstemming met de mening van fiat147, het mengsel is veel beter gecontroleerd, waardoor de katalysator effectiever is, het verbruik is lager (bij grote cilinderinhoud is dat het meest merkbaar, denk ik ..), de injectie is enorm geëvolueerd en kan hoge prestaties leveren met een kleine cilinderinhoud (bijv. Bosch Motronic MED 7), en het is hier waar ik echt meer voordeel zie:) in termen van efficiëntie, want als de cijfers die over deze motoren worden gegeven waar zijn, is het "hoedje af", wat ik nog niet weet, de betrouwbaarheid ervan in termen van mechanica of elektronica, de tijd zal het leren, als het resultaat goed is, zullen we de K-jetronic en andere moeten vergeten, zoals igryo zegt, we zullen de oude niet met de nieuwe kunnen vergelijken, de laatste zijn in staat om bijna alles in één motor te beheren, en dat is ook mooi, het is de droom van velen om te verbeteren deze "verbrandingsmotor" die we blijven gebruiken...wat is onbekend, voor hoelang... morgen komen ze ons ook vragen deze te vergeten, omdat een "elektrische" toekomst nadert; deze, nu, zonder kleppen...:woohoo: B) :woohoo: Groeten allemaal!!!

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.