Zoek MDM

Bulletin

carburatie versus injectie

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden #44726 door handmatig-mechanisch
Carburatie versus injectie
Hallo allemaal, hier is een discussie die openstaat voor iedereen die wil deelnemen; het onderwerp: de werkelijke efficiëntie en voordelen van elk van de twee systemen die in benzinemotoren worden gebruikt, INJECTIE of CARBURATIE, evenals de meest voorkomende storingen en hoe deze op te lossen...:ziek: :) met als doel ervaringen en ideeën uit te wisselen om in de toekomst "geld te besparen" wanneer dit soort storingen zich voordoen. Ik:woohoo: :kneep: :woohoo: begin met te zeggen dat ik niet helemaal begrijp waarom de carburateur is vervangen door injectie. Als het zijn doel goed heeft vervuld, hebben ze ons dan verteld over emissies... enz... of is het dat ze "onze portemonnee wilden bewegen"?;) Groeten allemaal!!

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden #44732 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmonteurs op het onderwerp carburatie versus injectie
Hallo allemaal, wat een geweldig onderwerp heeft meneer Ismael voorgesteld. Oldschool technologie, maar in sommige gevallen nog steeds volledig relevant, versus de moderniteit van elektronica. Ik ben benieuwd naar ieders mening. Groeten. :cheer: .

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden #44763 door handmatig-mechanisch
Hallo allemaal, ik persoonlijk vind beide systemen prettig. Naar mijn mening zijn ze verschillend en lossen ze allebei vergelijkbare problemen op als het gaat om het goed aandrijven van een motor.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden #44767 door handmatig-mechanisch
Hallo weer! Ja, wat je zegt klopt, maar als het om een defect gaat:S , welke is dan het duurst? Je zou me waarschijnlijk vertellen dat injectie je meer brandstof bespaart en zo, maar natuurlijk; dat ze niet met je praten over het volgende:
1- om de auto te diagnosticeren (en dat ze weten hoe dat moet..)
2- in het geval dat ze de fout vinden, de kosten van "het kleine ding"
3- dat als je eenmaal betaald hebt, het reserveonderdeel goed is;) = $$$
4- dat ze geen onzin meer uithalen...:ohmy:
5- dat ze je niet voor de gek houden:fluit: (makkelijke zaak tegenwoordig)
6- dat je in de toekomst de ECU niet hoeft te vervangen...:ziek:
Wat ik hiermee bedoel is dat alle componenten erg duur zijn en ook, tot op de dag van vandaag, zie ik nog steeds de rommel die er is met het beroemde "kleine apparaat", omdat het lijkt alsof iedereen dingen anders interpreteert en dat is niet normaal:huh: , om te zeggen dat ze zelfs bij officiële dealers een rommeltje hebben...:droog: hoeveel zijn er niet met ze gebeurd dat ze duizelig werden, "ze hebben ze vastgepind $$$" en dan; Of de auto blijft hetzelfde, of er gebeurt iets anders en... terug naar de garage...:( dit gebeurde niet met de carburateur. Ik heb hier altijd over gezegd: je stapt erop en hij slaat af (en hij denkt niet), er brandt nooit een "circuit" op deze door, en hij gaat kapot... hooguit drie keer... in de hele levensduur van de auto. Wat een bedrijf hebben ze toch, om die cijfers te berekenen.B) Groeten!!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden #44769 door handmatig-mechanisch
Hallo allemaal,:) ismael53, wat betreft de kosten: de elektronische injectie is over het algemeen duurder om te repareren, de defecte ECU... erg duur. Bovendien realiseerden deze jongens zich met de eerste injectiesystemen dat ze niet genoeg nieuwe ECU's verkochten om hun portemonnee te spekken, vanwege de tweedehands- of schrootmarkt. Dit is echter vandaag de dag veranderd. In veel gevallen moet je de ECU, zelfs als je hem uit de auto haalt, opnieuw programmeren. Als je een nieuwe vervangt, is hij leeg en moet hij opnieuw worden geprogrammeerd... $ $ $, ik ben het helemaal met je eens, zo hoort het niet te zijn... Wat betreft punt 1 tot en met 6, ik ben het helemaal met je eens, maar naar mijn mening zijn deze problemen inherent aan dark handling op hoge economische niveaus en niet aan de technologie zelf. Ik bedoel, ja, de sensoren zijn duur, maar voor ons. De fabrikant maakt ze per duizenden voor een fractie van de winkelprijs, dat klopt niet... $$$, maar voor mij is het nog steeds meer een sociaal-economisch probleem dan de werkelijke waarde van de technologie zelf.
Wat de machine betreft, ik neem aan dat u doelt op een scanner:) , die ik superhandig vind om tijd te besparen bij diagnoses. Iedereen zal de machine interpreteren zoals hij of zij kan of wil, of zoals het het beste past bij zijn of haar gemak en/of kennis, zoals met alles...
Wat carburateurs betreft, hoewel ze eenvoudiger zijn, heb ik in mijn geval respect voor ze, vooral voor vacuümgecontroleerde systemen, waarin je terugslagkleppen, vacuümschakelende thermokleppen, veel vacuümaansluitingen, TPMS-sensoren, hoogtecorrectoren, automatische chokes, enz. kunt hebben, en ze bieden geen enkele hulp bij OBD-diagnostiek...
Ik denk in ieder geval dat de technologische verandering vooral te maken heeft met een milieuprobleem. Hoewel een goed afgestelde carburateur qua brandstofverbruik vergelijkbaar kan zijn met een injectiesysteem, geldt dit niet voor emissies. Hij vervuilt over het algemeen 20 tot 50 keer meer... vraag maar aan de arme Indiërs of Chinezen, hoe het met hun steden is, of ze vandaag de dag nog steeds geplaagd worden door auto's met carburateurs. Hoewel ik het met je eens ben dat de carburateur aan bijna alle eisen voldoet, voldoet hij naar mijn mening niet aan de moderne milieunormen. Bah, het is hier nog steeds erg warm. Deze planeet probeert ons iets te vertellen. Ik hoop dat we het kunnen ontcijferen voordat het te laat is... Groeten allemaal.