Hallo allemaal,

ismael53, wat betreft de kosten: de elektronische injectie is over het algemeen duurder om te repareren, de defecte ECU... erg duur. Bovendien realiseerden deze jongens zich met de eerste injectiesystemen dat ze niet genoeg nieuwe ECU's verkochten om hun portemonnee te spekken, vanwege de tweedehands- of schrootmarkt. Dit is echter vandaag de dag veranderd. In veel gevallen moet je de ECU, zelfs als je hem uit de auto haalt, opnieuw programmeren. Als je een nieuwe vervangt, is hij leeg en moet hij opnieuw worden geprogrammeerd... $ $ $, ik ben het helemaal met je eens, zo hoort het niet te zijn... Wat betreft punt 1 tot en met 6, ik ben het helemaal met je eens, maar naar mijn mening zijn deze problemen inherent aan dark handling op hoge economische niveaus en niet aan de technologie zelf. Ik bedoel, ja, de sensoren zijn duur, maar voor ons. De fabrikant maakt ze per duizenden voor een fractie van de winkelprijs, dat klopt niet... $$$, maar voor mij is het nog steeds meer een sociaal-economisch probleem dan de werkelijke waarde van de technologie zelf.
Wat de machine betreft, ik neem aan dat u doelt op een scanner

, die ik superhandig vind om tijd te besparen bij diagnoses. Iedereen zal de machine interpreteren zoals hij of zij kan of wil, of zoals het het beste past bij zijn of haar gemak en/of kennis, zoals met alles...
Wat carburateurs betreft, hoewel ze eenvoudiger zijn, heb ik in mijn geval respect voor ze, vooral voor vacuümgecontroleerde systemen, waarin je terugslagkleppen, vacuümschakelende thermokleppen, veel vacuümaansluitingen, TPMS-sensoren, hoogtecorrectoren, automatische chokes, enz. kunt hebben, en ze bieden geen enkele hulp bij OBD-diagnostiek...
Ik denk in ieder geval dat de technologische verandering vooral te maken heeft met een milieuprobleem. Hoewel een goed afgestelde carburateur qua brandstofverbruik vergelijkbaar kan zijn met een injectiesysteem, geldt dit niet voor emissies. Hij vervuilt over het algemeen 20 tot 50 keer meer... vraag maar aan de arme Indiërs of Chinezen, hoe het met hun steden is, of ze vandaag de dag nog steeds geplaagd worden door auto's met carburateurs. Hoewel ik het met je eens ben dat de carburateur aan bijna alle eisen voldoet, voldoet hij naar mijn mening niet aan de moderne milieunormen. Bah, het is hier nog steeds erg warm. Deze planeet probeert ons iets te vertellen. Ik hoop dat we het kunnen ontcijferen voordat het te laat is... Groeten allemaal.