Zoek MDM

Bulletin

Stavic petrolera, automaat, 2007, 100.000 km

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden - 11 jaar en 7 maanden geleden #44702 door handmatig-mechanisch
Hallo vrienden,

ik zal jullie vertellen dat het probleem dat zich voordoet, is dat wanneer je stopt en probeert te rijden, bijvoorbeeld op een helling van ongeveer 15 centimeter, het niet lukt. Sterker nog, op een helling gaat het gewoon niet omhoog. De motor accelereert niet meer dan 1500 of 2000 tpm met het pedaal volledig ingetrapt. Op de weg werkt het normaal, schakelt het correct in elke versnelling en neemt het de bijbehorende snelheid aan. Er wordt geen enkele storing op het dashboard aangegeven.
Laatst bewerkt: 11 jaar 7 maanden geleden door .

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden - 11 jaar en 7 maanden geleden #44703 door handmatig-mechanisch
Reactie van de handboek-mechanica op het onderwerp Stavic petrolera , automaat, bouwjaar 2007, 100.000 km
Hallo allemaal, brujoazul, welkom op het forum. Wat betreft de Ssang Yong, wat is het oliepeil in de automatische transmissie? Is het transparant of ondoorzichtig? De beweging die je beschrijft, waarbij je probeert een dorpel omhoog te brengen en er geen beweging in komt, is vergelijkbaar met een stalltest die op de transmissie wordt uitgevoerd voor diagnose. Rem de auto, schakel in D en geef vol gas (voorzichtig goed remmen) en noteer het maximale toerental. Laat de auto maximaal 5 seconden stationair draaien en laat hem vervolgens stationair draaien zodat de ATF van de transmissie niet oververhit raakt. Als je me vertelt dat het toerental oploopt tot ongeveer 1500 tpm, kunnen we op voorhand stellen dat de interne componenten van de versnellingsbak (schijven, banden, vrijlooplagers) niet zouden moeten slippen. Als het toerental bij stilstand hoger is dan normaal, kan er sprake zijn van slijtage, schade aan de koppelomvormer of een hydraulisch probleem (bijv. lage oliedruk). Voelt hij los aan bij het wegrijden bij een stoplicht, meteen op het eerste moment? En als hij dan sneller gaat, is alles in orde? Als je de beweging omgekeerd doet, wordt hij dan sterker? Fijne feestdagen en een gelukkig 2014.
Laatst bewerkt: 11 jaar 7 maanden geleden door . Reden: spelling

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden #44720 door handmatig-mechanisch
Reactie van de handboek-mechanica op het onderwerp Stavic petrolera , automaat, bouwjaar 2007, 100.000 km
Hallo Fiat 147. Ik waardeer je tijd en begeleiding enorm. Ik zal de door jou aangegeven tests en observaties uitvoeren en ik laat het je weten. Ik waardeer ook de ontvangst op het forum. De informatie op MDM is erg nuttig voor me geweest, vooral nu ik zie dat het forum ook een geweldige bijdrage levert. Ik wens je ook een fantastisch 2014. Met vriendelijke
groet en bedankt.