Zoek MDM

Bulletin

Toyota 1ZZ en zijn "crank dance"

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden #44712 door handmatig-mechanisch
Het antwoord van Manual-mecanica op de Toyota 1ZZ en zijn "crank dance"
Hallo weer, hoewel dit is wat je zegt fiat147, wordt er rekening gehouden met de kwestie van wrijving en het pompeffect, maar ik denk dat de kwestie van het verkorten van de slag van een motor eerder wordt gegeven op basis van het gebruik ervan. Om het beter uit te leggen: omdat de slag korter is, is de tijd die nodig is om een volledige omwenteling te maken korter dan bij een lange slag (omdat de afstand in dit geval groter is, van BDP tot BDP), deze afstand bepaalt de snelheid van de zuiger... en om te zeggen dat bij hogere snelheid de massatraagheid van de zuiger-drijfstangcombinatie groter is. Geschikt voor hoge toerentallen is dit de korteslagmotor, zowel vanwege de kortere draaitijd (hij draait sneller) als vanwege de verminderde traagheid en het kortere gewicht van de drijfstang (hij is lager).;) In tegenstelling tot deze motor is het koppel bij een hoger toerental, maar is het vermogen groter bij een hoger aantal omwentelingen (hogere mengselstroom per minuut). Ik neem aan dat je dit allemaal weet, en ook waarom voor 6, 8 of 12 cilindermotoren geldt dat hoe groter het aantal cilinders, hoe lager de zuigersnelheid is en dus hoe groter het vermogen om het toerental te verhogen, de basis van de Formule 1...B) , dus voor één van deze, heeft deze een cilinderinhoud van 1500 cc (bijvoorbeeld), maar de lay-out kan V8 of V10 zijn, zelfs V12... allemaal met een zeer korte slag... als je kunt, fiat147, bepaal dan de afmetingen van enkele van deze motoren en bereken de zuigersnelheid... sommige overschrijden mogelijk niet 15 m/sec. bij 16.000 tpm of meer... dat wil zeggen, zelfs minder dan de 1zz, wat een straatauto is... als je deze overschrijdt, bedenk dan dat het gewicht van de materialen in deze Formule 1's een zeer kleine massatraagheid heeft vergeleken met wat we weten (namelijk, waarvan de drijfstangen en zuigers zijn gemaakt...:huh: ) Nou, dit onderwerp zou maanden duren... Met vriendelijke groet, en bedenk dat dit slechts meningen zijn:gek:

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden - 11 jaar en 7 maanden geleden #44714 door handmatig-mechanisch
Hallo allemaal:cheer: , ismael53, het bovenstaande klopt allemaal, het is wat er in motoren gebeurt. Ik wilde nog iets anders zeggen: waarom hebben de ontwerpers niet gezocht naar een korte slag om de zuigersnelheid te verlagen, zoals je goed uitlegt, maar juist het tegenovergestelde gedaan, een lange slag van 91,5 mm? Wetende dat ze geen F1-achtige materialen gebruikten, die duidelijk inefficiënt zouden zijn gezien de grote traagheid in de motor? Waar waren ze mee bezig? Ik denk niet dat ze hem minder betrouwbaar wilden maken. Wat betreft F1-motoren, ik heb ze vaak cijfers gegeven, hun afmetingen zijn openbare informatie (FIA) en je weet dat ik ze erg waardeer...:) Wat betreft meningen, die zijn altijd slechts persoonlijke meningen, die naar mijn mening het debat verrijken. Daarom ben ik geïnteresseerd in die van jou en de rest. Ik ben ervan overtuigd dat er van elke mening lering kan worden getrokken.:) Groeten aan iedereen...:)
Laatst bewerkt: 11 jaar 7 maanden geleden door . Reden: spelling

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden #44715 door handmatig-mechanisch
Hallo heren.
Tijdens mijn zoektocht kwam ik deze discussie tussen twee collega's tegen. Het is praktisch een monoloog. Ik zie dat ze het over bijna alles eens zijn, en dat maakte me nieuwsgierig. Hoewel mijn specialiteit scheepswerktuigen zijn, functioneren alle motoren in de praktijk hetzelfde.
De verstrekte gegevens bevatten geen speling in de motorkap, het gebruikte type smeermiddel of de smeerdruk, wat belangrijke gegevens zijn voor het onderwerp. Normaal gesproken varieert de legering van de metalen in de kap afhankelijk van het toerental (n), maar een rekenfout van de fabrikant op dit specifieke punt is voor mij ondenkbaar. Bovendien is het effectieve motorvermogen (N) in de motorspecificaties altijd lager dan het aangegeven vermogen (Ni), aangezien dit laatste het vermogen is dat is berekend zonder rekening te houden met de oorzaken die leiden tot een afname van de nuttige arbeid. Dus ik geloof ook niet dat het probleem zo is.
Ik denk dat de gegevens, waarvan ik denk dat ze ontbreken, verduidelijkt moeten worden om een beter begrip van het probleem te krijgen.
Een kanttekening: er zit een rekenfout in de gegevens over de zuigersnelheid; Bij 6400 toeren per minuut beweegt hij met 106,6 meter per seconde.

Miguel .

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden #44716 door handmatig-mechanisch
Hallo allemaal,:cheer: welkom bij het debat, meneer Servilimit. Het is altijd een genoegen om de mening te horen van een collega met de ervaring en kennis die u dankzij dit forum bezit. Ik ben nieuw hier, maar dat is precies wat ik zoek: gemeenschappelijke ervaringen delen die ons allemaal helpen beter te worden in wat we doen.
Wat betreft de ontbrekende gegevens, ben ik het helemaal met u eens...:( Het vaststellen van het probleem/de problemen is ook complex. Wat betreft de berekening, kunt u ons vertellen hoe u tot uw resultaat bent gekomen? Hoewel Ismael en ik (die veel meer ervaring heeft dan ik) het in veel gevallen met elkaar eens zijn, zijn er nuances. Hij is praktischer, terwijl ik meer theoretisch ben, en daar draait het allemaal om: meningen delen, wat dit medium ons mogelijk maakt. Ik hoop dat er meer mensen zoals u zijn die hun mening op dit forum uiten. Een gelukkig 2014 allemaal.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden #44717 door handmatig-mechanisch
Hallo allemaal, meneer Servilimit, het debat is ontstaan vanuit een ander onderwerp (F9K Opinions), dat meneer Ismael53 hier toevallig naartoe heeft verplaatst. Groeten allemaal.