Zoek MDM

Bulletin

Toyota 1ZZ en zijn "crank dance"

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden - 11 jaar en 7 maanden geleden #44740 door handmatig-mechanisch
Het antwoord van Manual-mecanica op de Toyota 1ZZ en zijn "crank dance"
Hallo allemaal, meneer servilimit, het is een genoegen u in het debat te hebben. Wat de berekening betreft, ik vind het erg ingenieus. Wanneer u rpm deelt door 60 seconden, berekent u, als ik het goed begrijp, het aantal omwentelingen dat de krukas per seconde maakt. Dan ben ik van mening dat u rekening moet houden met de lengte van de slag of afgelegde afstand, want snelheid is de afgelegde afstand in een tijd. Ook, volgens wat ik begrijp, de zuiger vanaf het BDP waarvan de snelheid ongeveer nul is (hij staat stil), wanneer de krukas draait, versnelt de zuiger, bereikt zijn maximale snelheid en vertraagt vervolgens totdat hij nul snelheid bereikt op het BDP. Om deze reden, toen Ismael de snelheid van de zuiger berekent zoals hierboven weergegeven, heb ik eraan toegevoegd dat deze berekening een gemiddelde snelheid was tussen het punt van de hoogste snelheid van de zuiger (maximale snelheid) en die van nul beweging Bovenste Dode Punt (BDP) of BDP (onder). Ik weet niet of ik mezelf goed heb uitgelegd, ik zou graag uw mening horen. Wat het debat betreft:) , is het wat mij betreft een van de beste manieren voor mensen om te leren, niet alleen technische zaken, maar ook waarden... democratie voor iedereen... Met vriendelijke groet.
Laatst bewerkt: 11 jaar 7 maanden geleden door . Reden: spelling

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden #44754 door handmatig-mechanisch
Hallo Fiat147.
Je hebt helemaal gelijk. Door de berekening op deze manier uit te voeren, kreeg ik het toerental per seconde, maar we zoeken naar de snelheid: de slag is 91,5 m/s, en in één omwenteling maakt hij er twee. Dit betekent dat hij in die omwenteling 183 mm aflegt, wat, vermenigvuldigd met 106, ons het gemiddelde oplevert dat je hebt genoteerd: gemiddeld 19,5 m/s, rekening houdend met de vertraging bij de schakelmomenten.
Met deze opmerking voorkom ik dat de discussie een wiskundig onderwerp wordt en keer ik terug naar het mechanische onderwerp, waar we ons mee bezighouden.
Mijn excuses voor de fout,
Miguel

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden #44755 door handmatig-mechanisch
Hallo allemaal, meneer Servilimit, u hoeft zich bij niemand te verontschuldigen, alleen ter verduidelijking, want het is mogelijk dat Ismael of ik het mis hebben. Wat wiskunde en mechanica betreft, geef ik de voorkeur aan het laatste bij het delen van ideeën, maar soms, afhankelijk van de complexiteit van het fenomeen, is het moeilijk om bepaalde dingen te begrijpen zonder een goede mix van wiskunde en natuurkunde. Dit is overigens slechts mijn mening. Met vriendelijke groet, meneer Miguel. :) .

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden #44759 door handmatig-mechanisch
Hoe dan ook, bedankt, Servilimit, voor het aanbieden van een andere manier om deze berekening uit te voeren, die volledig geldig en nuttig is voor iedereen. Het is waar dat in elk debat altijd een voordeel zit. Proost!