Hallo allemaal, meneer servilimit, het is een genoegen u in het debat te hebben. Wat de berekening betreft, ik vind het erg ingenieus. Wanneer u rpm deelt door 60 seconden, berekent u, als ik het goed begrijp, het aantal omwentelingen dat de krukas per seconde maakt. Dan ben ik van mening dat u rekening moet houden met de lengte van de slag of afgelegde afstand, want snelheid is de afgelegde afstand in een tijd. Ook, volgens wat ik begrijp, de zuiger vanaf het BDP waarvan de snelheid ongeveer nul is (hij staat stil), wanneer de krukas draait, versnelt de zuiger, bereikt zijn maximale snelheid en vertraagt vervolgens totdat hij nul snelheid bereikt op het BDP. Om deze reden, toen Ismael de snelheid van de zuiger berekent zoals hierboven weergegeven, heb ik eraan toegevoegd dat deze berekening een gemiddelde snelheid was tussen het punt van de hoogste snelheid van de zuiger (maximale snelheid) en die van nul beweging Bovenste Dode Punt (BDP) of BDP (onder). Ik weet niet of ik mezelf goed heb uitgelegd, ik zou graag uw mening horen. Wat het debat betreft

, is het wat mij betreft een van de beste manieren voor mensen om te leren, niet alleen technische zaken, maar ook waarden... democratie voor iedereen... Met vriendelijke groet.