Zoek MDM

Bulletin

Toyota 1ZZ en zijn "crank dance"

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden #44722 door handmatig-mechanisch
Het antwoord van Manual-mecanica op de Toyota 1ZZ en zijn "crank dance"
Hallo allemaal, ik ben blij met jullie deelname aan dit onderwerp, servilimit. Ja, ik ben het er helemaal mee eens dat er een aantal zeer belangrijke gegevens ontbreken, zoals jullie terecht zeggen. Misschien wilden we tussen fiat147 en mij niet verder gaan... we hebben ons vooral gericht op de geometrie van deze 1zz, zeg maar, vanwege de haast heb ik de smeerdruk van geen van deze motoren gemeten... (een fout die ik normaal gesproken niet maak). Wat betreft het materiaal van de bus... ik weet niet of ze van aluminium-tin zijn... wat ik wel heb opgemerkt, bij een ruilmotor, was dat deze al een andere speling had (met de hand voelbaar) in de drijfstang N3, en ik heb de klant gewaarschuwd dat deze ook zou breken... (hij heeft hem verkocht, en ik ben er nooit achter gekomen...). Wat de zuigersnelheid betreft, wil ik de werking graag even uitleggen, zodat ik gecorrigeerd kan worden, want ik heb het misschien mis.:huh: Hier volgt het: Zuigersnelheid = aantal omwentelingen x slag x 2, dit alles gedeeld door 60.000, dan kom ik op 19,52 mx sec. bij 6400 tpm voor een slag van 91,5 mm. Het is geweldig om meningen te delen. Ik moedig iedereen die wil meedoen aan. Proost!:woohoo:

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden #44723 door handmatig-mechanisch
Hallo allemaal, ik ben het met ismael53 eens over de schoonheid van het delen van meningen, en ik moedig iedereen die dat wil aan om zijn of haar gedachten te delen. Persoonlijk denk ik dat dit debat nog maar net begint:) . Ik heb nooit gesuggereerd dat de fabrikant een verkeerde berekening heeft gemaakt bij het ontwerpen van de motor. Mijn mening was dat het een fout was in de ontwerpvereisten (de ontwerper had zeer hoge doelen gesteld, dat met de $ toegewezen als eenheidskosten van de motor deze laag zou zijn (typisch voor de VS, niet voor Japan), een lager verbruik van ongeveer 15% en behoud van vermogen ten opzichte van de vorige generatie motor, de kleinere afmetingen die als maximum waren toegewezen bij het ontwerpen van een motor. Ik ben het met je eens dat de fabrikanten niet dom zijn, maar zoals ze hier zeggen erg "slim" en zoals Ismael zegt, en wanneer de heer die 17.000 euro betaalde voor een auto van een merk dat als betrouwbaar wordt beschouwd om uitleg vraagt, doet het moederbedrijf dat praktisch:P , wat ik niet serieus vind. Het andere en ernstiger punt van de fabrikanten, wier hersenen precies weten wat er zal gebeuren met bepaalde componenten van de auto die om vele redenen steevast zullen falen. Het andere punt is de reactie die het merk geeft na het hebben van class action-rechtszaken of zelfs voor verlies van levens (elektronische gasklepstoring van veel Toyota In de VS (ongeveer 2004-2005) reageerden deze jongens niet totdat ze in het nauw werden gedreven, en ze riepen duizenden auto's in de VS en Canada terug vanwege dit probleem, maar ze bleven pas doorgaan nadat er mensen in hun auto's waren overleden door problemen die inmiddels bewezen waren en die de fabrikant had kunnen voorzien en tijdig had kunnen verhelpen. Gezien dit soort industriële prutswerk, zou ik ook graag willen weten wat u vindt van de mate van geheimhouding die fabrikanten in deze gevallen hanteren. Om te voorkomen dat bestellingen onder garantie worden verlengd, doen ze in sommige gevallen zelfs alles. In mijn land zijn er in ieder geval geen efficiënte systemen hiervoor, ik hoop dat dit verandert... Groeten allemaal.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden #44724 door handmatig-mechanisch
Inderdaad fiat147, deze "yankees" wilden een motor die alles had... maar vermogen en elasticiteit in een 1.8cc... of het een of het ander... Ik ga ze uitdagen door te beweren dat ze alleen grote motoren kennen, 4000 cc en meer... daar wordt alles groot, of het nu motoren, gebouwen, borden, wapens zijn... alles is gebaseerd op geld... en consumentisme... Ik geef een voorbeeld van een beroemde motor: PSA 1.4 TU-motor, deze motor kan verschillende vermogens aan, van 60 pk tot 98 pk, nou, ik denk dat ze in 1988 een sportversie wilden uitbrengen (de beroemde Peugeot 205 rally en Citroën AX sport), op zoek naar de betrouwbaarheid en de mogelijkheden om in wedstrijden te worden gebruikt, wat ze deden was simpelweg een korte slag krukas op dat TU-blok toepassen, waardoor de slag werd verlaagd van 77 naar 73,2 (afhankelijk van de carburatie, enz.), wat resulteerde in een motor die standaard tot 6800 cc gaat, met dit voorbeeld Ik wil zeggen dat ze wisten wat ze deden, ondanks de jaren, het blijft "hout geven" en effectief zijn deze "kleine 1.3", deze breken niet zo gemakkelijk;) . Kortom, dit kan de oorsprong van het probleem zijn... de geboorteplaats van deze 1zz... laten ze zich toeleggen op het maken van "Harley-Davidson" GP... laten we eens kijken hoe ze het doen...:) :lachen: :woohoo: :kwaadaardig: :fluit: , en als ze durven, waarom niet? een Crysler F1 voor 2014... en! laat Red Bull en anderen zich voorbereiden...:woohoo: :woohoo: :woohoo: hoe dan ook, laten we eens kijken of die dag komt!! Groeten!! en vergeef me mijn domheid:ziek: :woohoo:

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden #44725 door handmatig-mechanisch
Hallo allemaal,:) ismael53, hahaha,:lachen: je hebt me aan het lachen gemaakt met dat verhaal over de Amerikanen in de Formule 1... een gevecht tussen slanke honden, waar een dikke kerel met een biertje in zijn hand niet voor uitgenodigd is...:lachen: Nou
ja, altijd een plezier. Wat betreft je uitstekende bericht waarin je laat zien hoe verschillende mechanicaboeken de zuigersnelheid en de invloed van de slag op de traagheid die de motor moet verwerken, berekenen,:) klopt alles perfect, vanuit mijn oogpunt, zodat meer mensen verschijnselen die in motoren voorkomen kunnen delen. Het is de manier die ik altijd gebruik, en ik heb het een tijdje geleden van een collega van je geleerd. Ik raad iedereen die hierin geïnteresseerd is aan om het boek te downloaden, voor mijn meesterwerk (in mijn beginjaren en tot op de dag van vandaag): 4-Stroke Engine Tuning, van Miguel de Castro Vicente, in de handleidingen op deze pagina. Vooral in de briljante zin dat deze heer complexe verschijnselen in eenvoudige woorden kan uitleggen, wat mij betreft een echte aanrader, vooral voor mensen die enige interesse hebben in basisprincipes van wedstrijden. Wat het onderwerp competitie betreft, vind ik het niet alleen leuk, maar ook van onschatbare waarde als het gaat om het zien van de toekomst van technologie, en om extrapolaties te kunnen maken naar het normale gebruik van een auto... Ik ben er al in verstrikt...:cheer: wat in competitie werkt, gaat over het algemeen over op straatauto's, en als het beest op het circuit werkt, koopt die man over het algemeen zijn nieuwe auto (veel moeite) zonder te weten dat deze fundamenteel veiliger zal zijn dankzij technologieën die in competitie zijn uitgevonden... meningen...:) Groeten allemaal.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden #44727 door handmatig-mechanisch
Jazeker... wat een herinneringen roept dat boek op!!! En waar is het? Bedankt dat je me erop wijst dat het op deze pagina staat, want het is meer dan twintig jaar geleden dat ik het las, en ik weet er nog veel van (ik heb het geleend en...). Een echte aanrader, vooral voor wie van tuning houdt, zodat ze de "onzin" kunnen zien die ze verkocht krijgen en vervolgens niet werken... omdat het tegen hun wil ingaat (bijvoorbeeld uitlaten...). Ik moet zeggen dat er een generatie was die het vreemd vond om dit exemplaar niet gelezen te hebben. Ja, ik heb een blad met een aantal vergelijkingen uit dat boek, en ze zijn tijdloos, maar ik ga proberen het te downloaden (omdat ik een tekort aan megabytes heb...). In dit blad zie je de formule om de zuigersnelheid te bepalen... en nog veel meer interessante dingen. Het zal de reden voor dit debat over de 1ZZ helpen begrijpen... en tja, zoals fiat147 zegt, soms worden dingen die in de loop der tijd in de Formule 1 zijn ontwikkeld, toegepast op personenauto's. Maar om te zeggen dat de Toyota VVT (zeer goed) nutteloos is als de motor niet zo hoog in toeren kan of "mag" draaien, en ook als je bij lage toerentallen de cilindervulling niet merkt (vreemd maar waar), nou ja, "hij is nutteloos". Nou, vanuit commercieel oogpunt, maak je geen zorgen, deze 1ZZ is er niet meer, maar als je hem voor je hebt, houd hem dan in de gaten en in de gaten!!! Groeten!!!