Zoek MDM

Bulletin

Toyota 1ZZ en zijn "crank dance"

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden #44688 door handmatig-mechanisch
Toyota crank dance"
Hallo, ik verplaats dit onderwerp hierheen, nu over de Toyota en deze 1zz-motor, om het met iedereen te delen. Het onderwerp dat besproken moet worden, is de mening over het aantal problemen dat deze motor heeft met de drijfstanglagers en hun oorsprong... Nou, zoals ik al zei met fiat147, zijn we het erover eens dat het probleem een ontwerpprobleem is (ik ben geen ingenieur), maar het is niet normaal dat een auto van 17.000 euro de drijfstanglagers "opeet" na slechts ongeveer 130.000 km:droog: ... namelijk: zacht lagermateriaal? gebrek aan smering? te veel speling tussen productieonderdelen? of een ontwerpprobleem, zoals een te lange krukasslag, want als ik de getallen bekijk (corrigeer me als ik het mis heb), haalt deze motor 6400 tpm, en dan haal ik een zuigersnelheid van... 19,5 meter per seconde:woohoo: !!! Voor een straatauto lijkt me dat te veel... Ik vind het moeilijk te geloven dat de "oosterlingen" zoiets niet kunnen...:fluit: Ik zou graag willen weten wat jullie ervan vinden.:gek: Groeten en een GELUKKIG 2014!!!B) :kwaadaardig:

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden - 11 jaar en 7 maanden geleden #44707 door handmatig-mechanisch
Het antwoord van Manual-mecanica op de Toyota 1ZZ en zijn "crank dance"