Hallo allemaal,

Ismael, sorry voor de vraag, maar ik heb al meerdere keren dezelfde vraag gehad. Wat betreft niet de directe prestaties, maar de prestaties op de lange termijn van de reparatie van helicoils, zocht ik naar een probleem dat al bestaat sinds de uitvinding van motoren (de schroefdraad). Ik bekeek de catalogus van helicoils en het viel me op dat er helicoils voor verschillende toepassingen en materialen zijn. Als ik er even over nadenk, lijkt het me serieus, in die zin dat ze, als ze kits hebben ontwikkeld voor verschillende toepassingen in de motor, rekening hebben gehouden met de verschillende mechanische en thermische belastingen die in motoren optreden. Bovendien is het een zeer oud en prestigieus bedrijf met een ISO9000-certificering voor kwaliteitscontrole

. De enige ervaring met persoonlijke helicoils is met wedstrijdmotoren (Amateur CAD Quilpue

, met wat particuliere ondersteuning) Chevrolet 6 cilinder 250 in 3, 6500 tpm met bijna standaard felle toerentallen, maar zeer ontroerd, vooral, de resultaten zijn erg goed, hoewel op de korte termijn, ze worden om de 2 bij 3 gedemonteerd

zolang, zoals de oude mensen hier in de buurt zeggen, de blokken niet opnieuw worden afgedicht (al zacht van zoveel thermische cycli) en er gebeurt wat u zegt, hoewel de reparatie beter kan zijn dan het omringende materiaal. Een ander belangrijk punt is de voltooiing van het werk, vooral in het gebied tussen de schroefdraad en waar de cilinderkop rust, moet het homogeen en elliptisch zijn, zonder enige insnijding of hoek van 90 graden, zodat er geen krachtenconcentratie op één punt is, waardoor latere breuken door vermoeidheid worden voorkomen. Hoe dan ook, wat betreft 6-cilinder GM-motoren lopen de Argentijnse broers lichtjaren voor op ons. In dit opzicht zou ik graag uw mening horen, evenals die van iedereen.