Zoek MDM

Bulletin

helicoil in motorblok

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 11 maanden geleden #44657 door handmatig-mechanisch
Heli-coil in motorblok. Uitgegeven door manual-mecanica
Hallo allemaal, ik zit met een probleem met het motorblok van een Vectra 2.0i. Toen ik de cilinderkop losdraaide:droog: , bleken sommige bouten behoorlijk los te zitten. Toen ik de cilinderkop verwijderde om de schroefdraad schoon te maken, zag ik dat ze wiebelden:huh: en dat de schroefdraad erg versleten is. Zelfs met een nieuwe tap draaien ze nauwelijks. Ik weet niet of ik een Heli-coil moet gebruiken of wat ik anders moet doen, want ik betwijfel of ze het aanhaalmoment wel aankunnen. Of, als ze dat wel doen, dat ze dan weer losraken en hun spanning verliezen, wat natuurlijk niet de bedoeling is. Alle suggesties zijn welkom, alvast bedankt!

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 11 maanden geleden #44662 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmonteurs op het onderwerp helicoil in het motorblok
Ik weet niet wat een heli-coil is, maar je kunt er schroefdraad op maken die groter is. Als je bijvoorbeeld een 8 mm tap gebruikt, gebruik dan een 10 mm tap en vraag een machinebankwerker om alleen 10 mm tapeinden te maken voor het deel dat in het blok wordt geschroefd, en de rest 8 mm zodat de cilinderkop goed past.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 11 maanden geleden #44663 door handmatig-mechanisch
[IMG

Ik had zin om wat met Paint te experimenteren.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 11 maanden geleden #44665 door handmatig-mechanisch
Hoi igryo, een heli-coil is een soort "veer" die wordt geïnstalleerd door eerst een specifieke schroefdraad te tappen, vervolgens een schroefdraadborgmiddel aan te brengen en tot slot de heli-coil erin te schroeven. Het resultaat is net zo sterk, of zelfs sterker, dan een gewone schroefdraad. Het wordt veel gebruikt in de motorproductie om cilinderblokken met defecte schroefdraad te repareren. Het probleem is de prijs. Bovendien aarzel ik om een ​​schroefdraad met een grotere diameter te tappen vanwege de wanddikte van het blok. Dan is er nog het probleem van het harden van de bout; niet zomaar elk willekeurig ijzer is geschikt. Kortom, ik weet niet goed wat ik moet doen. Groeten!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 11 maanden geleden #44675 door handmatig-mechanisch
Hallo allemaal,:) Ismael, wat zijn jullie ervaringen met de betrouwbaarheid van Heli Coil op de middellange en lange termijn (veel thermische cycli) met betrekking tot uitzetting en krimp? Is er ook een verschil tussen een aluminium blok en een gietijzeren blok? Ik waardeer alle adviezen en/of suggesties. Bedankt:) .