Hallo allemaal,

Ismael, zoek het online op, en je hebt gelijk. De 1zz kan statistisch gezien niet normaal zijn. Oh, en ik vergat, voordat ik begon, er kwamen er maar weinig in Chili aan, maar ze werden in Brazilië gemaakt, en naar wat ik heb gezien, bleken ze ook niet goed te zijn. Dat zou statistisch gezien te consistent zijn; de cijfers liegen niet.
Wat betreft het slecht ontworpen monster, is mijn mening na het bestuderen van een document over doelstellingen en kenmerken van de 1ZZ/FE dat ik bijvoeg, plus wat andere informatie die ik heb kunnen lezen tijdens mijn bezoeken aan de Amerikanen, als volgt:
Zoals u hebt opgemerkt, is het vooral geen geometrisch harmonieuze motor.
In het ontwerpdoelstellingendocument van de eerste wereldwijde motor van samenwerking tussen de VS en Japan werd in de Verenigde Staten een samenwerkingsovereenkomst gesloten,

Er wordt voortdurend gesproken over het ontwikkelen van een motor die beter is dan de vorige, op alle vlakken behalve wat betreft betrouwbaarheid.

. dat de belangrijkste geometrische verhoudingen van de motor ontbreken, met een zeer kleine diameter in verhouding tot de lange slag, verhouding van de lengte van de drijfstang versus de afstand van het midden van de krukas tot het midden van de drijfstangpen, afstand tussen de centra van elke cilinder (om het kort te maken), volgens een goede mening die ik hierover heb gelezen, genereert het traagheidsmomenten in de alternatieve trein die, hoewel de fabrikant enkele maatregelen heeft genomen om deze te beperken, duidelijk onvoldoende waren (resonantieverschijnselen), chronische neiging van de motor tot detonatie (kloppen van drijfstanglagers)

, etc. Naar mijn mening kregen de ontwerpers de opdracht om iets te ontwerpen waarvoor ze weinig middelen hadden, een technologie die achterhaald was voor de gestelde eisen (bijvoorbeeld het verminderen van de massa van de motor met 25% ten opzichte van de vorige generatie, met gebruikmaking van dezelfde processen en materialen).

...bijvoorbeeld, je zag een kleinere krukas dan vergelijkbare motoren die eerder werden gebouwd. Toyota leerde zijn lesje en stopte in 2007 met de productie van de motor (Wikipedia), om ze later technologisch te verbeteren. Maar nu, dankzij de toegepaste hightech, zijn ze wegwerpbaar en veel meer.
SORRY OFF-TOPIC
Luister naar wat Ismael zegt: om zo'n stier te hanteren, moet je lef hebben. Hier zie je duidelijk de heftige correcties die de ruiter moest maken om zichzelf niet te doden... een ander tijdperk, of het lichte gepiep van carbon schijven in de jaren 80.

Ik vind het persoonlijk geweldig.
Ik heb het artikel bijgevoegd, als je wilt. Bekijk het gerust en we zullen het bespreken. Met vriendelijke groet. P.S. Ik kon het niet bijvoegen.

google:1zzfedesigndoc is in pdf groeten

...

.