Hallo allemaal, Ismael53; Er zijn specifieke gereedschappen voor het verwijderen van common-rail injectoren voor verschillende merken. De originele zijn erg schaars en/of erg duur, maar als ik kijk naar wat er online te vinden is, zie ik dat er een merk (AoK) uit Taiwan is dat een kit heeft met gereedschap om 85% van deze injectoren te verwijderen. Ik denk dat ik zo'n kit ga kopen. De pagina is erg vergelijkbaar: http://www.autotek.cl/HOJAS%20VARIAS/1herramientas%20diesel.htm, wat vinden jullie ervan? Ik heb in ieder geval met een vriend gesproken die een slijpmachine heeft en hij vertelde me dat hij dit gaat kopen:
Voor moeilijke gevallen is het gereedschap uiteraard veel duurder.
Ik kon de directe link niet plakken; mijn Windows werkt niet goed. Deze AOK-tools (ik heb er meerdere) zijn niet slecht als je ze correct gebruikt. Ik vergat bijna voorzichtig te zijn bij het starten en de injector schoot eruit, een oude dame om het leven brengend, haha. Serieus, wees voorzichtig als de injector eruit schiet door compressie, want het kan niet alleen de injector zelf beschadigen, maar ook iets of iemand. Wees ook voorzichtig met de startmotor. Laat hem tussen het starten door afkoelen, want ik heb gevallen gezien waarbij de startmotor doorbrandde (hij mag niet langer dan 30 seconden achter elkaar draaien). P.S. Als je de injector verwijdert of iemand iets aanbeveelt, laat het ons dan weten, zodat we er allemaal van kunnen leren. Met vriendelijke groeten aan iedereen.