Zoek MDM

Bulletin

1.6 HDI injector, die zegt dat hij er niet uit wil!!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden #44623 door handmatig-mechanisch
Hallo allemaal, dit gaat over een injector van een Citroën C3, die ik moet verwijderen en die er blijkbaar niet makkelijk uit wil. Het gaat me alleen maar tijd kosten. Een vriend zegt dat hij het me moeilijk gaat maken, want hij heeft er zelfs een gebroken met een soort trekker die hij zelf heeft gemaakt. Hij vertelt me dat ze soms "aan de cilinderkop vastgelast" lijken te zitten en dat hij hem zelfs moest optillen om:ziek: hem eruit te krijgen... Ik probeer er een beetje mee te wiebelen, maar "voorzichtig":fluit: . De mantel zou bedekt kunnen zijn met koolstof, waardoor hij er niet uit kan omdat hij zo strak zit. Ik heb hem al gespoten om te kijken of dat hem wat zachter maakt. Wat als ik de startmotor een tik geef om te kijken of hij door de compressie loskomt? Ik kan niets bedenken, hij beweegt niet. Laten we eens kijken of jullie methoden kennen. Soms kunnen dit soort dingen de storing verergeren... Ik waardeer alle ideeën. Groeten!!

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden #44624 door handmatig-mechanisch
Hoi Ismael, ik heb zelf nog nooit een injector uit een C3 gehaald. Ik stuur ze naar de werkplaats van een vriend die een zelfgemaakt gereedschap heeft. Een soort stalen klauw die in de injector wordt gestoken (vergelijkbaar met die waarmee je lagers uit hun fijne groeven haalt), waarna een slaghamer met een stalen koord aan het gereedschap wordt bevestigd, met de injector stevig vastgeklemd (in Chili een idioot). Hahaha. Verwarm de cilinderkop met een brander en sla snel op deze slaghamer (gebruikt om deuken te verwijderen). Ik weet niet zeker of ik mezelf goed heb uitgelegd. Groeten allemaal en veel succes.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden #44625 door handmatig-mechanisch
Hallo fiat147, ja, dit is een traagheidstrekker die aan het gereedschap wordt gekoppeld, het is hetzelfde systeem dat ik met deze had, maar zoals je me al had gewaarschuwd... nou, het is een klap, hoe hij ook scheurt, ik heb het al verprutst... het is zo dat ik er al 2 heb verwijderd, maar deze wil niet eens met hitte. Nou, kijk, wat ik ga doen is een foto van de Virgin maken en dan ga ik slapen, ik laat de olie zijn werk doen, morgen laat ik de motor draaien "totdat ik 3 accu's heb opgebruikt" en dan zul je het zien... Groeten!!!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden - 11 jaar en 7 maanden geleden #44626 door handmatig-mechanisch
Hahahaha, in ieder geval zet de aluminium cilinderkop door het licht verwarmen ervan uit, en daardoor komt hij iets losser te zitten, zodat je er snel en voorzichtig op kunt slaan om hem niet te breken. Ik heb ook wel eens gehoord van een ultrasoon apparaat dat koolstof verwijdert, wat, zoals je zegt, de injector verstopt. Hahaha. Succes, hondje. Groetjes.
Laatst bewerkt: 11 jaar 7 maanden geleden door .

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden - 11 jaar en 7 maanden geleden #44629 door handmatig-mechanisch
Hallo allemaal, Ismael53; Er zijn specifieke gereedschappen voor het verwijderen van common-rail injectoren voor verschillende merken. De originele zijn erg schaars en/of erg duur, maar als ik kijk naar wat er online te vinden is, zie ik dat er een merk (AoK) uit Taiwan is dat een kit heeft met gereedschap om 85% van deze injectoren te verwijderen. Ik denk dat ik zo'n kit ga kopen. De pagina is erg vergelijkbaar: http://www.autotek.cl/HOJAS%20VARIAS/1herramientas%20diesel.htm, wat vinden jullie ervan? Ik heb in ieder geval met een vriend gesproken die een slijpmachine heeft en hij vertelde me dat hij dit gaat kopen:
Voor moeilijke gevallen is het gereedschap uiteraard veel duurder.
Ik kon de directe link niet plakken; mijn Windows werkt niet goed. Deze AOK-tools (ik heb er meerdere) zijn niet slecht als je ze correct gebruikt. Ik vergat bijna voorzichtig te zijn bij het starten en de injector schoot eruit, een oude dame om het leven brengend, haha. Serieus, wees voorzichtig als de injector eruit schiet door compressie, want het kan niet alleen de injector zelf beschadigen, maar ook iets of iemand. Wees ook voorzichtig met de startmotor. Laat hem tussen het starten door afkoelen, want ik heb gevallen gezien waarbij de startmotor doorbrandde (hij mag niet langer dan 30 seconden achter elkaar draaien). P.S. Als je de injector verwijdert of iemand iets aanbeveelt, laat het ons dan weten, zodat we er allemaal van kunnen leren. Met vriendelijke groeten aan iedereen.
Laatst bewerkt: 11 jaar 7 maanden geleden door .