Zoek MDM

Bulletin

diagnostische scanner, welke raadt u aan?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden #44515 door handmatig-mechanisch
Diagnosescanner, welke raadt u aan? Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo allemaal, ik vraag jullie om advies, want hoewel mijn "Chinese" multimeter me altijd helpt, denk ik er eindelijk over om een scanner te kopen. Het probleem met de apparaten die ik heb laten liggen, is dat ze niet communiceren, of als ze dat wel doen, geven ze informatie die soms weinig nut voor me heeft of onbetrouwbaar is. Ik kan de EPROM niet herprogrammeren, of dieselinjectoren programmeren, of de OBD2-connectoren, of andere, zoals VAG-COM, TECH2, enzovoort... eerlijk gezegd weet ik niet wat ik moet doen, want er zijn een aantal klussen die ik hierdoor niet kan doen. Als je er een kent die universeel goed is, red ik het altijd met meten, maar ik denk dat deze apparaten me tijd besparen met controleren, enz. Welke zou je aanbevelen? Groeten allemaal!!! :huh: :woohoo:

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden #44517 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-Mecanics op het onderwerp diagnostische scanners: welke raadt u aan?
Hallo allemaal, ismael53, wat betreft scanners, mijn mening is als volgt: vind de beste scanner voor jouw behoeften. Laat me het uitleggen: wat voor soort auto's repareer je het meest? Amerikaanse, Aziatische, Europese, Chinese? Omdat ze over het algemeen beter of slechter presteren, afhankelijk van het merk. Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden #44518 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-Mecanics op het onderwerp diagnostische scanners: welke raadt u aan?
Hallo Fiat147, meestal Europeanen en Japanners, in Spanje Mustang en Lincoln, en die zie je niet. Nu Chevrolet, maar ik denk dat het GM (Opel) is. Laten we eens kijken welke jij het beste vindt passen. Bedankt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden #44519 door handmatig-mechanisch
Hoi ismael53, in Chili hebben we in ieder geval een buitengewoon uitgebreide markt voor merken; alleen al de Chinezen hebben er zo'n 20. Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat Launch (verschillende modellen) een scanner is die erg handig en zeer kosteneffectief kan zijn, afhankelijk van je budget. Het is inderdaad een uitstekende scanner qua softwarelevering. Hij is een beetje kwetsbaar; je moet er goed mee omgaan, maar hier in Chili komt het zelden voor dat hij geen merk herkent. En hij is in sommige opzichten juist de zwakste, net als de Amerikaanse. Als je op zoek bent naar de beste prestaties voor elk merk, raad ik je aan om specifieke interfaces voor elk merk aan te schaffen; dit heeft uiteraard voor- en nadelen. Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden #44520 door handmatig-mechanisch
Hoi ismael53, ik vergat te vermelden dat Launch oorspronkelijk maar twee versies had, één voor China en één voor de rest van de wereld. Momenteel heeft Launch geoptimaliseerde softwareversies uitgebracht, bijvoorbeeld in ons geval voor Latijns-Amerika, die hier (Mercosur) absoluut beter presteren. Ze hebben waarschijnlijk al een softwareversie voor Europa, dus ik raad aan voorzichtig te zijn bij online aankopen, want als je niet op de hoogte bent, geven ze je misschien een andere versie. Er zijn betere scanners dan Launch, maar ik heb nog niets gezien dat werkt. Met vriendelijke groet.