Zoek MDM

Bulletin

Mustang GT distributieketting

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 8 maanden geleden #44473 door handmatig-mechanisch
Mustang GT distributieketting Geplaatst door manual-mecanica
Hallo! Ik heb een probleem met de distributieketting van mijn Mustang GT uit 2000. Ik heb de set gekocht, de oude verwijderd en de nieuwe gemonteerd zoals hij was, zonder ook maar iets te verplaatsen. Ik heb alles achterstevoren gemonteerd, maar als ik hem time, doet hij het niet; hij klinkt vast. Wat moet ik doen? Ik heb informatie opgezocht. En ze vertelden me dat ik de krukas op nul moest zetten, wat ik niet heb gedaan. Ik ben de timing kwijt. Hoe krijg ik hem terug? Moet ik de kettingen er weer afhalen? Moet ik de zuiger 1 punt omhoog zetten om de krukas te timen? En hoe time ik de kleppen? Ik weet dat ik ze 90 graden moet draaien, maar hoe weet ik of ik het goed doe? Bedankt!

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 8 maanden geleden #44481 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het distributieketting van de Mustang GT
Hé maat!!! Het spijt me wat je is overkomen. Probeer eens een handleiding van deze pagina te downloaden, die moet er wel zijn. Als advies wil ik je meegeven dat je er niet op moet vertrouwen dat de assen niet meer bewegen... Markeer altijd de positie met verf voordat je iets demonteert. Zo weet je zeker dat je het weer in elkaar zet. Draai de motor ook met de hand ongeveer 4 slagen vanaf de krukas voordat je probeert te starten. Controleer niet alleen of de timing goed is, maar zorg er ook voor dat je de kleppen niet laat "trillen" met de startmotor. Maak je geen zorgen, want een van je collega's weet vast wel waar ze zitten. Succes!!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden #44512 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het distributieketting van de Mustang GT
Hoi BlackSoul, laten we eens kijken of dit tenminste helpt, de krukas op BDP, verwijder de bougie van cilinder 1, plaats een meter en draai tot deze op het hoogste punt staat, de assen hebben een markering op de poelie, ze draaien op 90 graden zoals je zegt, het probleem zit in de spannerzuiger, je moet de voorzorg nemen dat deze belast is en de ketting spant voordat je begint, dat is misschien waar "alles" bewoog, groeten