Zoek MDM

Bulletin

Citroën C-4 "vies" wow!!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 8 maanden geleden #44459 door handmatig-mechanisch
Citroën C-4 "vies" wauw! Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo allemaal, laten we eens kijken wat ik kan doen met een C4 1.6 HDi met een losse turbomoer en een gebroken as. Om het helemaal af te maken, had de eigenaar geen ander idee dan hem zo mee naar huis te nemen, met oliebrand en al. Het resultaat: een intercooler vol olie, overal aluminiumschaafsel vermengd met de olie, een uitlaatspruitstuk praktisch verstopt met teer, inclusief de uitlaatpoorten... (Ik wil me de staat van de kleppen, koppen, zuigers, enz. niet voorstellen) en bovendien vertelt hij me dat het de tweede keer is dat hem dit overkomt... oh mijn hemel!!! Mijn vraag is: zouden jullie alles uit elkaar halen? Dit gaat minstens 4 of 5 dagen mee. Met vriendelijke groet. :fluit:

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 8 maanden geleden #44462 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-meca op het onderwerp van een "vieze" Citroën C-4. Wauw!
Ik zou het risico niet nemen, gewoon water onder hoge druk zetten en al het vieze spul via de gaten in de gloeibougies eruit laten lopen. Als het werkt, is dat wat de klant bespaart. Als het niet werkt, gaat de motor naar de sloop.

* 4 dagen werk plus materiaal = X
* Motor van de sloop: ongeveer 1 dag = X.

Waardeer het. De turbo en katalysator zijn ook een aardig bedrag waard.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 8 maanden geleden #44467 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-meca op het onderwerp van een "vieze" Citroën C-4. Wauw!
Hoi Igryo, uiteindelijk heb ik de kleppen dichtgedraaid met pure benzine (dit alles in de uitlaat), daarna moest ik de inlaatstroommeter omzeilen, de intercooler omzeilen (omdat die tot de rand toe vol is) en ik begon met het plaatsen van een stuk karton voor de cilinderkopuitlaten, zonder spruitstuk of iets dergelijks... alle rotzooi kwam eruit, nu is het zaak om de inlaat schoon te maken, misschien doe ik het wel andersom... je hebt me een goed idee gegeven!! Ik verwijder het inlaatspruitstuk, ik sluit de kleppen en vul aan met benzine, en als ik het opendraai, blaas ik met de zuiger waar de gloeibougies zitten... wat denk je? Ik ga de rest van de onderdelen in diesel dompelen... en de turbo, nou ja, een van die cartridges uit Engeland... groeten!!