Zoek MDM

Bulletin

Chryler/Dodge Neon 1gen SOHC 170+ whp mods

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 8 maanden geleden #44428 door handmatig-mechanisch
Chryler/Dodge Neon 1gen SOHC 170+ Whp-mods Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo collega's, mijn vraag gaat over de 1e generatie Neon. Heeft iemand er een of heeft iemand een 2.0L Neon SOHC-motor gebouwd die meer dan 170 whp levert zonder turbo en de auto is niet alleen [voor racen op het circuit], dan zou ik graag willen weten wat het meest aan te raden is om deze cijfers te overtreffen

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 8 maanden geleden #44435 door handmatig-mechanisch
Het antwoord van Manual-mecanica op de Chrysler/Dodge Neon 1st Gen SOHC 170+ whp-mods
Hoi Jc88, om met een 2.0 motor die paardenkrachten te krijgen, zal ik je het weinige vertellen wat ik weet, voor het geval je er rekening mee wilt houden: met een turbo zou het ingewikkeld zijn, maar makkelijker (relatief gezien, als je de juiste verzamelaars hebt, enz.), maar atmosferisch: je kunt het alleen krijgen door het toerental te verhogen, maar dit vereist het verhogen van de inlaat van meer mengsel, wat ook helpt bij een lichte toename van de compressie, en om het toerental sneller te laten stijgen, (naast het verlichten van de massa), zal het nodig zijn om het ontwikkelingsproces van de verandering te verkorten, (vervang de conische groep) en een lange enz... nou, het is een feit dat in werkelijkheid, wanneer een motor wordt aangedreven door overmatige kleppassage, de realiteit is dat de realiteit is dat hij niet in de stad kan rijden, (tenminste met die 170 pk in atmosferische) en laten we het nog niet eens hebben over het verbruik... 50 echte pk's meer in een auto krijgen is niet alleen een "repro" en nog 4 dingen doen zoals ze de "tuningverkopers" zeggen, zo niet, dan weet ik niet wat de ingenieurs van Crisler of iemand anders doet. Daarnaast zijn niet alle motoren het waard. De zuigerslag is bijvoorbeeld erg beperkend als je wilt dat de "voorbereiding" betrouwbaar is. Denk er eens over na, want om de getallen die je noemt te overtreffen, ken ik geen andere... maar dit is slechts mijn mening en ik wil je niet ontmoedigen. Blijf zoeken, er is veel kennis beschikbaar... ga zo door en veel succes!!!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 8 maanden geleden #44440 door handmatig-mechanisch
Het antwoord van Manual-mecanica op de Chrysler/Dodge Neon 1st Gen SOHC 170+ whp-mods
Hoi, ik weet niet of het in jouw land voor straatraces wordt gebruikt. Hier in Miami wordt dat type auto of motor helemaal niet gebruikt. Ze gebruiken dezelfde auto alleen met een 2.4 turbo of SRT4. Het is een erg kleine motor en niet van de hoogste kwaliteit om die werklast aan te kunnen. Om dat te bereiken, moet je de motor volledig aanpassen. Nou, als je me daar over een Honda VTEC zou vertellen, zou ik een paar dingen aanraden om het vermogen te verhogen en je zou hem zonder problemen voor dagelijks gebruik en straatraces kunnen gebruiken. Nee, dit is niet om je te ontmoedigen. Ik ben dol op die projecten. Veel succes.