Zoek MDM

Bulletin

elektrisch probleem corsa evolution of corsa c

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 8 maanden geleden #44350 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmonteurs op het onderwerp elektrische problemen met de Corsa Evolution of Corsa C
Hallo Maticoco! Je moet controleren hoeveel pinnen het relais heeft... Normaal gesproken heeft het voor verlichting 4 of 5 pinnen (30, 85, 86, 87/87A).
Voor het probleem dat je beschrijft, is ofwel de comfortunit defect, ofwel ontbreekt er een pluspool in de zekeringkast...
Controleer eerst alle zekeringen in de kast, voor het geval er een zekering in de voeding is doorgebrand.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 8 maanden geleden #44352 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmonteurs op het onderwerp elektrische problemen met de Corsa Evolution of Corsa C
Hoi maat, kijk, het relais is een 4-polig 20 ampère relais. Ik heb het probleem met de radio en de verwarming al opgelost. Ik heb de codes ingevoerd en alles werkte prima. Ik heb alle zekeringen gecontroleerd, maar niets. Ik heb zelfs de doorverbinding gemeten voor de zekerheid, maar niets. Alles was in orde, maar nu heb ik alleen nog de lampen over.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 8 maanden geleden #44353 door handmatig-mechanisch
Hallo! Als het een 4-pins zekeringkast is, controleer dan het volgende:
Eén aansluiting moet +12V hebben wanneer het contact aan staat.
Een andere aansluiting moet +12V hebben wanneer de koplampen aan staan.
Een andere aansluiting moet negatieve stroom hebben.
Dit zorgt ervoor dat het relais de juiste spanning krijgt.
Zorg ervoor dat de lamp niet van stroom wordt voorzien. Als u het niet zeker weet, probeer dan een nieuwe lamp. Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 8 maanden geleden #44355 door handmatig-mechanisch
Ik heb het dimlicht al gerepareerd, nu doen ze het allemaal behalve de stadslichten. Ik heb de lichten losgekoppeld en weer aangesloten zoals ze zijn, het relais eruit gehaald, het er weer in gezet en ineens kwam de stroom er weer aan. Ik:lachen: weet niet hoe, maar ze waren gerepareerd. Ik heb alleen de stadslichten nog. Ik ga doen wat je me hebt opgedragen. Bedankt voor alles, maat!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 8 maanden geleden #44356 door handmatig-mechanisch
Graag gedaan! Laat het me weten als je iets hoort! Proost!