Zoek MDM

Bulletin

statische elektriciteit

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 8 maanden geleden #44280 door handmatig-mechanisch
Statische elektriciteit
Ik wil graag weten of de statische elektriciteit die auto's genereren, invloed heeft op hun werking.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 8 maanden geleden #44282 door handmatig-mechanisch
Antwoord uit een mechanicahandleiding over het onderwerp statische elektriciteit
Hoi Vavevi, het lijkt mij nergens last van te hebben. De statische elektriciteit wordt gegenereerd door de chassislak; lak geleidt geen elektriciteit. Groeten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 8 maanden geleden #44283 door handmatig-mechanisch
Antwoord uit een mechanicahandleiding over het onderwerp statische elektriciteit
Ik bedoel, als je bijvoorbeeld een massa direct op een geverfd stuk wilt aanbrengen, nou, dan zul je zien dat het niet werkt als een isolator, hetzij door de lak, hetzij door de primer. Wat ik wel weet, is dat statische elektriciteit invloed kan hebben op, bijvoorbeeld bij het tanken van benzine, maar dit geldt voor vliegtuigen, omdat de statische lading erg hoog kan zijn en je aardingsklemmen nodig hebt om ongewenste "vonken" te voorkomen... maar dit geldt niet voor auto's. Ik heb geen bewijs dat er branden zijn ontstaan door statische elektriciteit... als iemand het weet

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 8 maanden geleden #44292 door handmatig-mechanisch
Hallo, laten we eens kijken of dit helpt. Als je opa-schoenen draagt en ze schuren tegen de vloermatten en pedalen, stap je uit de auto en krijg je een elektrische schok. <- Schoenen met rubberen zolen voorkomen dit.

De vonk kan 10.000 volt bereiken, maar met een minimale stroomsterkte, en de brandstof van bedrijfsvoertuigen is niet brandbaar genoeg. Het klopt dat voorkomen beter is dan genezen. Daarom kun je bij tankstations lezen dat je de lichten en de radio uit moet doen en je mobiele telefoon niet moet gebruiken.

En om je vraag te beantwoorden: statische elektriciteit heeft geen enkele invloed op je auto. Als een gloeilamp of iets anders doorbrandt, heeft dat niets met statische elektriciteit te maken.