Zoek MDM

Bulletin

probleem met motorkoeling

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 8 maanden geleden #44278 door handmatig-mechanisch
Probleem met motorkoeling Geplaatst door manual-mecanica
Hoi. Ik heb een Peugeot 306 XR 1.8 8v. Volledig aluminium motor.
Hij kan wel 110 °C worden als ik de weg op ga. Dit is me nog nooit eerder overkomen. Het begon allemaal na een lange rit. Ik moet er 70 km/u mee rijden. De ventilatoren slaan aan bij 100 °C of 105 °C, en als ik de motor uitzet, blijft hij niet altijd aan. Ik moet het contact aanzetten om ze aan te zetten, en zo daalt de temperatuur. Nu begin ik problemen te krijgen in de stad. Het rode remlicht ging nooit aan, maar nu gaat het aan en uit, en na een tijdje ben ik weer aan. Hetzelfde. Ik wil weten wat het probleem is. Bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 8 maanden geleden #44294 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmonteurs op het onderwerp motorkoelingsproblemen
Uit wat je zegt, blijkt dat je auto een thermisch contact en een thermische weerstand heeft. De ene stuurt een signaal naar een temperatuurmeter en de andere schakelt de ventilator in wanneer deze 90 °C bereikt.

Ik denk dat het thermische contact dat verantwoordelijk is voor het inschakelen van de elektrische ventilator beschadigd is en de ventilator inschakelt wanneer hij dat wil, of wanneer een ander contact hem in een noodgeval inschakelt.

Een ander probleem zou kunnen zijn dat de waterpomp niet beweegt, en de metersensor meet de temperatuur in het motorblok, terwijl de ventilatorsensor de temperatuur in de radiator meet. Dit voorkomt dat warmte de ventilatorsensor bereikt.

Ik wil je niet in verwarring brengen: elke 90.000 kilometer een nieuwe waterpomp en distributieriem. Hoeveel kilometer heeft jouw pomp? Ongeveer 56.000 mijl.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.