Zoek MDM

Bulletin

Hoe weet ik of er water in de motor komt?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 8 maanden geleden #44276 door handmatig-mechanisch
Hoe weet ik of er water in de motor komt? Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo, mijn vraag gaat over een Thunderbird SC uit 1994 die oververhit raakte nadat hij vreemd genoeg geen water meer had en vervolgens begon te haperen. Dit gebeurde niet meteen, maar ongeveer twee weken na het incident.

De storing treedt op wanneer de auto begint op te warmen en wanneer ik stop, doet hij zich voor alsof hij wil afslaan, een soort "ratel", en ik merk dat het koelvloeistofpeil daalt en ik moet blijven bijvullen.

ER KOMT GEEN WATER IN DE OLIE, want dat heb ik al gecontroleerd en er zit geen spoor van water in de olie. Mijn vraag is hoe ik kan weten of wat ik kan controleren om te zien of er water in de cilinders komt,

bedankt!

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 8 maanden geleden #44277 door handmatig-mechanisch
Reactie van een mechanische handleiding op het onderwerp: Hoe weet ik of er water in de motor komt?
Hallo vriend, goede dag, als je er al zeker van bent dat er geen vloeistof naar buiten lekt (slangen, radiator of afdichtingen), dan lekt de antivries in de motor vanwege een scheur in de koppakking (door oververhitting). Er zijn gevallen waarin de vloeistof zich niet met de olie vermengt, maar naar de cilinders gaat, en in feite kan het mislukken als de auto opwarmt (instabiliteit en gebrek aan vermogen). Om te weten of er een antivrieslek naar de cilinder is, moet je de bougies controleren. Ze moeten nat zijn van de vloeistoffen of zelfs roestig zijn. Wees heel voorzichtig, want als het lek te groot is, kan de cilinder overstromen en kan de schade erger zijn. Hopelijk helpt dit je bij het stellen van de diagnose.

Groeten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 8 maanden geleden #44279 door handmatig-mechanisch
Reactie van een mechanische handleiding op het onderwerp: Hoe weet ik of er water in de motor komt?
Bedankt, ik ga het proberen. Ik laat je later weten wat ik heb gevonden.