Zoek MDM

Bulletin

Hoe kan ik zien of er water in de motor komt?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar 1 week geleden #44276 door handmatig-mechanisch
Hoe kan ik zien of er water in de motor komt? Geplaatst door manual-mecanica
Mijn vraag gaat over een Ford Thunderbird SC uit 1994. Na oververhitting door een onverklaarbaar koelvloeistofverlies begon de auto te haperen, maar niet direct; het begon ongeveer twee weken na het incident.

Het probleem treedt op wanneer de auto warm begint te worden en wanneer ik stop, voelt het alsof de motor wil afslaan, alsof er een kloppend geluid is. Ik heb gemerkt dat het koelvloeistofpeil daalt, waardoor ik regelmatig moet bijvullen. Ik heb

al gecontroleerd op water in de olie, maar daar is geen spoor van te vinden. Mijn vraag is: hoe kan ik vaststellen, of wat kan ik controleren, of er water in de cilinders komt

? Alvast bedankt!

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar 1 week geleden #44277 door handmatig-mechanisch
Het antwoord van Manual-mechanics op de vraag hoe je kunt zien of er water in de motor komt.
Hallo vriend, goedendag. Als je al hebt gecontroleerd of er geen externe vloeistoflekkages zijn (slangen, radiator of afdichtingen), dan lekt de koelvloeistof in de motor door een kapotte koppakking (veroorzaakt door oververhitting). In sommige gevallen mengt de koelvloeistof zich niet met de olie, maar komt deze toch in de cilinders terecht. Wanneer de auto dan oververhit raakt, kan dit leiden tot storingen (instabiliteit en verminderd vermogen). Om te controleren op koelvloeistoflekkages in de cilinders, moet je de bougies inspecteren. Deze moeten nat zijn van de vloeistof of zelfs roestig aanvoelen. Wees zeer voorzichtig, want als de lekkage te groot is, kan de cilinder vollopen met koelvloeistof en kan de schade ernstiger zijn. Ik hoop dat dit je helpt bij het diagnosticeren van het probleem.

Met vriendelijke groet

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar 1 week geleden #44279 door handmatig-mechanisch
Het antwoord van Manual-mechanics op de vraag hoe je kunt zien of er water in de motor komt.
Dankjewel, ik ga het proberen en laat je dan weten wat ik ontdek.