Zoek MDM

Bulletin

verlies van vermogen

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 8 maanden geleden #44231 door handmatig-mechanisch
Vermogensverlies Geplaatst door manual-mecanica
Na het vervangen van de distributieriem van een Ford Ranger 2.8 diesel verloor de motor alle vermogen en rookte hij wit. Ik heb verschillende tests gedaan met de positie van de riem, maar die werkten niet. Ik plaatste de comparator achter de brandstofinspuitpomp, identificeerde de hoogste positie van de distributieas en zette deze vast met de bout. Vervolgens plaatste ik de nokkenas in cilinder 1 (compressie), evenals de krukas. De motor start alleen stationair, maar verliest alle vermogen. Wat kan het zijn? Ik heb je hulp nodig.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 8 maanden geleden #44258 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmonteurs op het onderwerp vermogensverlies
Hoi Ed2, ik neem aan dat je de krukas met de hand vier slagen hebt gedraaid en dat je hem met het bijbehorende gereedschap hebt getimed, en dat de riem hetzelfde aantal tanden heeft als de gebruikte riem, want alles wijst erop dat de timing ergens op een punt ligt dat het inspuitpunt varieert. Als je de mogelijkheid hebt, zoek dan een tutorial over dit soort motoren en timinggereedschap om erachter te komen wat het timingpunt van de pomp is en wees er zeker van, want het is niet normaal dat je de pomp moet verplaatsen (als je hem niet hebt losgedraaid) om de riem te vervangen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 8 maanden geleden #44260 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmonteurs op het onderwerp vermogensverlies
Ik weet niet of de krukaspoelie op deze motor een nokkenas heeft. Als dat niet zo is, dan hebben ze meestal een plug in het blok en daar moet je een krukas-steunstop op zetten. Anders is het moeilijk om te weten of hij op het BDP staat. Zodra er variatie is, is het niet meer hetzelfde...