Zoek MDM

Bulletin

hulp met krukas

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 8 maanden geleden - 11 jaar en 8 maanden geleden #44200 door handmatig-mechanisch
Hulp met krukas Geplaatst door manual-mecanica
Help, ik heb een krukas van een 1.6 Chevy, maar toen ik hem opstuurde om te laten repareren, bleek één van de zuigerpennen nummer 2 kapot te zijn. De slijper vertelde me dat er geen probleem was, omdat de pennen al gerepareerd waren en zelfs als smering konden dienen. Ik wil graag weten of ik de krukas op deze manier kan monteren of dat ik dan problemen krijg?
Laatst bewerkt: 11 jaar 8 maanden geleden door .

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 8 maanden geleden #44204 door handmatig-mechanisch
Reactie van een handboekmonteur op het onderwerp hulp met de krukas
Hoi manolas19, ik weet niet wat je bedoelt met "cacarizo", wat ik wel weet, is dat de lagers en steunen niet verder gecorrigeerd mogen worden dan de fabrikant toestaat, wat meestal niet veel is. Ze moeten volledig gepolijst en cilindrisch zijn. Ruwheid, krassen of ovalisatie in hun vorm vormen een probleem, omdat dit de lagerschalen of lagerhelften zal beschadigen. Deze zijn gemaakt van een zeer zachte compound en bij het starten mogen ze niets hebben dat ze kan krassen totdat ze oliedruk hebben. Het spreekt voor zich dat de krukas niet overmatig gecorrigeerd mag worden, omdat deze dan zijn cementering of verharde laag verliest en je dan weer terugvalt naar dezelfde. Vertel dit alles aan de gelijkrichter en vraag om garanties als hij blijft zeggen dat zijn werk betrouwbaar is, en "pas op, vriend, bestuurder".

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.