Zoek MDM

Bulletin

Golf A4 motorstoring

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 8 maanden geleden #44179 door handmatig-mechanisch
Motorstoring bij Golf A4 Geplaatst door manual-mecanica
Goedemorgen, ik heb een Golf A4 uit 2000. Het duurt even voordat hij 's ochtends start. Soms start hij na 2 of 3 pogingen, maar soms maakt hij ook explosies. Als hij eenmaal start, werkt alles normaal. Hij verliest geen vermogen, hij accelereert perfect, hij registreert geen enkele storing. De check engine slaat niet aan. Alles is normaal. Het probleem is dat als ik hem uitzet en hem weer wil aanzetten, hij hoest en bij de 2e poging weer aangaat. Als iemand me kan helpen, zou ik dat op prijs stellen. Ik heb de drukregelaar van de injectorrail en de brandstofpomp al vervangen met originele onderdelen.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 8 maanden geleden #44181 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp van een motorstoring in een Golf A4.
Hoi, controleer de bougies om te zien of ze vuil of versleten zijn. Als de ontsteking niet goed werkt, gaat de terugslagklep ook niet altijd branden. Als hij niet bij de eerste poging aanslaat, kan dat komen doordat hij verzopen is door bijvoorbeeld een verkeerde ontstekingstiming, een lekkende injector of een hogere druk in de regelaar dan jij had.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 8 maanden geleden - 11 jaar en 8 maanden geleden #44185 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp van een motorstoring in een Golf A4.
Hartelijk dank Ismael53, het gaat om de regelaar. Ik heb hem bij de dealer gekocht. Het zou de lambdasonde kunnen zijn, of denk je niet dat het de IAC-klep is? Misschien heb je wel gelijk dat een van de injectoren lekt. Als hij start, ruikt hij namelijk heel erg naar benzine. Dat zou kunnen kloppen, en daardoor is de brandstoftank ook leeg.
Laatst bewerkt: 11 jaar 8 maanden geleden door .

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 8 maanden geleden #44186 door handmatig-mechanisch
Maar als een injector zou lekken, denk je dan niet dat hij tijdens het rijden ook kapot zou gaan? Maar zoals ik al zei, hij start gewoon en alles is normaal. Hij heeft veel vermogen, perfecte acceleratie. Als je hem accelereert, slipt hij, hij verliest geen vermogen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 8 maanden geleden #44187 door handmatig-mechanisch
Hallo JCIM, als de lambdasonde een hoge kilometerstand heeft, vuil is of in slechte staat verkeert, is het eerste symptoom een hoger brandstofverbruik. Als een of meer injectoren lekken, gebeurt dat met de motor uit en de druk op de helling, waardoor het spruitstuk nat wordt. Dus wanneer je de motor weer start, is er meer benzine dan zou moeten. En... wat betreft het rijden, het beïnvloedt het mengsel enigszins, zo niet significant, doordat de dichtheid afneemt.