Zoek MDM

Bulletin

Geluid van de ophanging van Hyundai Lantra

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 8 maanden geleden #44150 door handmatig-mechanisch
Hyundai Lantra ophangingsgeluid Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo, ik heb een Hyundai Lantra uit 1999. Ik hoor al 20.000 kilometer een geluid in de linker voorwielophanging. De schokdempers zijn vervangen omdat ze aan vervanging toe waren, in de veronderstelling dat het geluid daarmee verholpen zou zijn, maar dat bleek niet het geval. Het klinkt constant als een metaalachtig geluid, dat erger wordt bij het nemen van hobbels en verkeersdrempels, maar het is een constant ratelend geluid. Ik hoor het vlak bij het dashboard. De APK, die ook een maand geleden is gekeurd, heeft geen enkel defect gevonden. Kan iemand me helpen? Heeft u enig idee wat het zou kunnen zijn? Bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 8 maanden geleden - 11 jaar en 8 maanden geleden #44153 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op met het ophangingsgeluid van de Hyundai Lantra
Veel van de geluiden in de voorwielophanging worden veroorzaakt door speling in de uiteinden of bevestigingen van de stabilisatorstangen. Dit wordt meestal niet opgemerkt bij de voertuigkeuring, maar het kan wel hoorbaar zijn wanneer de auto over oneffenheden rolt.
Met vriendelijke groet, Enrique.
Laatst bewerkt: 11 jaar 8 maanden geleden door .

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 8 maanden geleden #44205 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op met het ophangingsgeluid van de Hyundai Lantra
Hallo, naast wat Enteto je vertelde, zou het constante geratel kunnen komen doordat de versnellingsbak niet in de juiste versnelling staat. Controleer of er speling is door hem met de hand heen en weer te draaien. Het zou ook kunnen komen doordat de cilinder aan de slangen hangt, achter de wielkast, en tegen het spatbord stoot... of doordat de metalen deflector van de remschijf los zit, of doordat de silentblocs van de draagarmen... kijk eronder en kijk of er speling is.