Zoek MDM

Bulletin

Problemen met de Hyundai Matrix 1.5 CRDI, bouwjaar 2004

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 8 maanden geleden - 11 jaar en 8 maanden geleden #44145 door handmatig-mechanisch
Problemen met de Hyundai Matrix 1.5 CRDI, jaar 2004 Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo, ik kom uit Antofagasta. Ik heb een Hyundai Matrix 1.5 CRDI met 210.000 km op de teller. Ik heb de bougies, injectoren, kleppen, zuigerveren en brandstofdruksensor vervangen. De auto deed het prima totdat hij op een dag afsloeg en niet meer startte. Ik bracht hem naar een monteur. Hij kreeg hem wel aan de praat, maar hij bleef schokken en veel rook produceren. Het gaspedaal deed het niet. Weet iemand meer over dit probleem?
Laatst bewerkt: 11 jaar 8 maanden geleden door .

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 8 maanden geleden #44189 door handmatig-mechanisch
Reactie van de handboekmonteurs op de problemen met de Hyundai Matrix 1.5 CRDI, bouwjaar 2004
Wat betreft de rookkwestie, ik weet niet of het door olie komt of door een kras in een cilinder van een segment... de compressie wordt gemeten en als de rook naar diesel ruikt, komt het van de pomp. Je moet dan kijken naar de distributietiming, de pomptiming, de pomp zelf, het vervroegingssolenoïdeventiel en de sensor van het gaspedaal. Maar het eerste waar je naar moet kijken, is de krukassensor.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.