Zoek MDM

Bulletin

Renault 11 ontstekingsprobleem

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 8 maanden geleden #44096 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het ontstekingsprobleem van de Renault 11
Ik neem aan dat je de bobinedraad naar de verdelerkap hebt gecontroleerd, voor het geval die is doorgebrand. De krukassensor meet de continuïteit tussen aansluiting 1 en 2 of 2 en 3; deze zou ongeveer 380 tot 800 ohm moeten aangeven, afhankelijk van het model. Als er geen meetwaarde wordt weergegeven, ligt het daaraan. Deze sensor kan niet worden getest op de spanning die hij genereert tijdens bedrijf, behalve met een oscilloscoop, zoals je terecht opmerkt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 8 maanden geleden #44116 door handmatig-mechanisch
Hallo, als ik het goed begrijp, zeg je dat de bobine inderdaad een sterke vonk produceert. Dan heb je een probleem met de verdeler of de verdelerkap. Soms raakt de isolator van de verdelerbuis doorboord en is hij niet meer zichtbaar, maar hij levert wel de vonk aan de as, waardoor alle spanning verloren gaat.
Ik zou graag willen dat je me vertelt welk motortype je hebt, zodat ik je verder kan helpen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 8 maanden geleden #44126 door handmatig-mechanisch
Groeten javier976, ik zal het even uitleggen: de hoge spoel produceert geen vonk. De module ontvangt 12 volt op de ingangspoort. Ik heb de test uitgevoerd door de contactsleutel aan te sluiten en deze vervolgens weg te laten. Met de connector verwijderd, heb ik de directe verbinding met de accu gemaakt. Op de aansluitklemmen van de hoge spoel heb ik 12 volt op de pluspool. De opneemspoel, ook wel bekend als de magnetische sensor, is nieuw en ik heb de eerder genoemde tests uitgevoerd. Het is in orde. De hoge spoel is getest in een andere auto en die startte goed. Mijn auto heeft een 1.4 carburateur en is uit '87. Ik waardeer je hulp en medewerking, bedankt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 8 maanden geleden #44166 door handmatig-mechanisch
Hallo, ik weet niet of het type verdeler een ingebouwde spoel heeft. Zo ja, controleer dan of deze niet doorgesneden is, want de fout moet, zoals javier976 je vertelt, in de verdeler zitten, of in de kabels.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 8 maanden geleden #44180 door handmatig-mechanisch
Hallo, als ik jou was, zou ik een andere hallsensor proberen, want die werkt mogelijk niet goed. Hoe dan ook, als de bobine goed gevoed is, zou het plaatsen van een bougie in de uitgang zonder door de verdeler te gaan en deze dicht bij de massa te brengen, een vonk moeten veroorzaken. Als dat niet gebeurt, komt dat door een spanningstekort. Ik hoop dat dit je helpt je probleem te specificeren.