Zoek MDM

Bulletin

Renault 11 ontstekingsprobleem

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 9 maanden geleden #44068 door handmatig-mechanisch
Renault 11 ontstekingsprobleem Geplaatst door manual-mecanica
Hallo medeforumleden van de monteurshandleidingen, de vraag die ik jullie vandaag wil stellen, heeft betrekking op het ontstekingssysteem van mijn Renault. Het bestaat uit een elektronische Rendix-ontstekingsmodule, met een voedingsaansluiting vanaf de contactsleutel en een aansluiting voor de connector van de magnetische sensor van het vliegwiel of de opneemspoel. Bovenop de module is de droge krachtspoel bevestigd. Het punt is dat ik de spanningen op de ingang van de ontstekingspoort op de spoelaansluitingen al heb gecontroleerd, alles in orde. De massaverbindingen van de module en de sensorbehuizing zijn allemaal in orde. Het is schoon en op een geschikte afstand van de schijf, accu of accu met een goede lading, maar er is geen vonk. De startmotor draait de ezel, maar omdat er geen vonk is, niets. Ik verzoek om jullie hulp en begrip. Bij voorbaat hartelijk dank, ik weet niet wat ik nog meer moet controleren... Uw dienaar, David, heeft afscheid genomen.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 8 maanden geleden #44073 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het ontstekingsprobleem van de Renault 11
laten we bij het begin beginnen de krukas- of nokkenassensor geeft je een signaal van 0 tot 5 volt als hij beweegt <- als je de voltmeter aanzet en op start drukt, gaat hij een beetje gek, beter om te testen met een oscilloscoop.

volgende module <- ik ben niet blij met het apparaat dat wordt gebruikt om ze te testen omdat het faalt, hoe moet je het testen (als alles anders in orde is, is het de fout van de module).

spoel tussen de aansluitingen er moet continuïteit zijn.

kabels en bougies <- als er 3 falen is het oké, maar alle vier breken tegelijkertijd, dat zou heel zeldzaam zijn.

conclusie: als je geen blanke draad hebt die naar de aarde leidt en het verpest dingen <- test op continuïteit en controleer ze. het is mogelijk dat het de module is.

Ik heb je niets verteld over de delco omdat ik denk dat het systeem dat je beschrijft een schijf met 4 spoelen is.

maar delco is ook gemakkelijk te zien als er een positieve 12 volt is en een testkabel wanneer hij aangaat de lamp van de aansluiting waar je op aansluit.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 8 maanden geleden - 11 jaar en 8 maanden geleden #44075 door handmatig-mechanisch
Goedemiddag, naar wat ik lees, heb je zowel de inkomende als uitgaande stroom al gecontroleerd.
Loopt er een hoge stroom van de spoel naar de verdeler?
Is het mogelijk dat je een soort spoelschakelaar hebt?
Draait de verdeler?
Laatst bewerkt: 11 jaar 8 maanden geleden door .

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 8 maanden geleden #44077 door handmatig-mechanisch
Zoals mijn vriend Igryo zegt, heb ik de module ook naar de afvalbak gestuurd, maar in de R 11 weet ik niet of deze een hallsensor in de decoder heeft, als dat zo is, faalt deze ook in het signaal en geeft geen opdrachten aan de module, het kan worden gecontroleerd door een LED te plaatsen en de motor te draaien, ik denk tussen de signaalaansluiting en de aarde,

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 8 maanden geleden #44090 door handmatig-mechanisch
Hartelijk dank voor uw opmerkingen, heren. Uw reactie kwam snel. De magnetische sensor bevindt zich naast het vliegwiel van de krukas, het is bijna een tandenteller. Ik heb geen oscilloscoop bij de hand, maar wat het dichtst in de buurt kwam, was een analoge voltmeter. Ik stak de punten hiervan in elke pin van de kabel en pulseerde het gemagnetiseerde uiteinde. Ik controleerde dit door de beweging van de naald. Ik heb het al geprobeerd met een andere nieuwe module en een andere gebruikte die het deed, maar niets. Ik krijg geen vonken in de connector met de hoge spoeluitgang. Het lijkt een ander probleem te zijn waar ik niet van op de hoogte ben. In de praktijk is dat het hele ontstekingssysteem, maar dat detail van de verbindingen die naar de aarde leiden, past niet goed bij de beschrijving. Kunt u me wat meer helpen, bijvoorbeeld welke kabel het zou kunnen zijn? ..... Ik zal kijken of ik de handleiding van de Renix-module kan bijvoegen, maar die is in het Frans en ik spreek gekscherend Spaans... de spoel heeft continuïteit en is apart getest, hij geeft een vonk. Dank u.