Zoek MDM

Bulletin

Fiesta 2003 Trend elektrische ventilator

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 9 maanden geleden #43968 door handmatig-mechanisch
2003 Fiesta Trend elektrische ventilator Geplaatst door manual-mecanica
Hallo allemaal, ik heb een probleem waar ik helemaal gek van word. Ik heb een Ford Fiesta uit 2003. Ik heb hem net gekocht. Het probleem zit in de elektrische ventilator.

In het begin sloeg de ventilator alleen aan op lage snelheid. Wat er gebeurde, was dat als ik 10 km reed en ergens stopte, bijvoorbeeld om te tanken en dan de auto startte, de auto binnen een blok oververhit raakte en de ventilator niet meer aansloeg. Toen realiseerde ik me dat het hogesnelheidsrelais defect was. Ik heb een nieuw relais gekocht en erin gezet, maar nu wordt de auto steeds heet. Als ik de motorkap open, slaat de ventilator op geen enkele snelheid aan. Dit overkomt me na ongeveer 10 km rijden. Ik ben naar verschillende garages geweest en ze vertellen me allemaal dat mijn auto perfect rijdt.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 9 maanden geleden #43976 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het probleem met de elektrische ventilator van de Fiesta Trend uit 2003
Controleer eerst of de thermostaat goed werkt. Laat ons weten hoe het gaat. Met vriendelijke groet. :)

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 9 maanden geleden #43985 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het probleem met de elektrische ventilator van de Fiesta Trend uit 2003
Het gaat heel goed met mij Jal, bedankt.
En volgens de monteurs die hem hebben bekeken, werkt de thermostaat ook goed. Het water stroomt zonder problemen door de radiator. Ik denk dat het probleem puur elektronisch is.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 9 maanden geleden #44018 door handmatig-mechanisch
Hallo Rubenzo... het lijkt erop dat je probleem in het koelsysteem zit, maar in het mechanische systeem en niet in het elektronische. Controleer de waterinlaat aan de achterkant van de cilinderkop, let goed op de ontluchtingsslang en zorg dat deze vrij kan circuleren. Oké. Test en geef commentaar.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 9 maanden geleden #44019 door handmatig-mechanisch
Hoi Rubenzototote. Ik denk dat je probleem lucht in het koelvloeistofcircuit is. Ik ben nieuw op het forum, maar ik heb al veel temperatuurproblemen gehad. Nog iets: daalt het koelvloeistofniveau normaal gesproken, of blijft het gelijk? Met vriendelijke groet.