Zoek MDM

Bulletin

Hyundai Elantra 1.8 vermogensverlies warmt op

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 9 maanden geleden - 11 jaar en 9 maanden geleden #43945 door handmatig-mechanisch
Vermogensverlies Hyundai Elantra 1.8 warmt op Geplaatst door manual-mecanica
Hallo allemaal!!! Ik wil graag een vraag stellen. Ik heb een Hyundai Elantra 1.8 uit '96. De temperatuur stijgt een beetje vanaf het midden, waar hij stationair draait, maar zodra ik gas geef, daalt de temperatuur. Toen ik de koppakking (of cilinderkop) had laten lekken, heb ik die vervangen en een nieuwe thermostaat gekocht. Hij is 28 graden, radiatordop, nieuwe radiator en zelfs stationair, na een tijdje rijden, stijgt de temperatuur soms niet altijd. Ik weet niet wat ik verder moet doen en de motor klinkt geforceerd, zonder kracht bij het uitlaten, het duurt een paar seconden voordat hij omhoog komt. Ik weet niet of het te maken heeft met de verstopte katalysator, dat is het enige wat ik nog moet doen. Ik heb de waterpomp verwijderd en die is in orde en de distributietiming is correct! Heel erg bedankt voor de hulp!!! Nog iets, het controlelampje brandt en geeft PO135 aan. Ik heb de code gewist, maar na een tijdje gaat het lampje weer aan en niet meer uit. Bovendien voelt het heel heet aan door de pedalen, alle hitte komt daarin terecht. Bedankt!!! ;)
Laatst bewerkt: 11 jaar 9 maanden geleden door .

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 9 maanden geleden #43949 door handmatig-mechanisch
Reactie van een monteur op het vermogensverlies van een opwarmende Hyundai Elantra 1.8.
Hallo, als u zegt dat de temperatuur daalt bij accelereren, bedoelt u dan terwijl de auto rijdt of stilstaat?
Hebt u gecontroleerd of het water en de olie zich niet vermengen en/of de cilindercompressie niet wordt verstoord door het expansievat? Voor het geval dat de cilinderkoppakking niet is vervangen of het oppervlak van het motorblok niet beschadigd is. Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 9 maanden geleden #43957 door handmatig-mechanisch
Reactie van een monteur op het vermogensverlies van een opwarmende Hyundai Elantra 1.8.
De cilinderkop is gereviseerd; er zit geen olie in het water, noch water in de olie. De temperatuur stijgt langzaam tijdens een stop op de snelweg. Ik trek nauwelijks op en geef gas, en de temperatuur begint te dalen, zelfs zonder thermostaat, en dat is nu het geval! Bedankt.