Zoek MDM

Bulletin

Help Chevy C2!!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar 1 maand geleden - 12 jaar 1 maand geleden #43696 door handmatig-mechanisch
Chevy C2 Hulp!! Geplaatst door manual-mecanica
Hallo, vrienden van de community. Het probleem dat ik met dit voertuig heb, is het volgende: de elektrische koelventilator slaat niet aan. Hieronder een overzicht van alles wat ik heb gecontroleerd:

Ik heb de bedrading grondig nagekeken, zowel de kabelboom van de computer naar de verschillende motorsensoren als die van de computer naar de zekeringkast. Ik heb de continuïteit en de weerstand gemeten (de weerstand van de sensoren zelf, omdat de weerstand van de temperatuursensor afneemt naarmate de temperatuur stijgt. Ik wilde niet dat ze een weerstand van meer dan 500 ohm zouden hebben door een ongebruikelijke oorzaak).

Ik heb gecontroleerd of de weerstand van de sensor normaal afneemt naarmate de koelvloeistof opwarmt.

Ik heb de positieve (+) aansluitingen gecontroleerd voor zowel de relaisactivering als de voeding.

Ik heb het ventilatorrelais gecontroleerd.

Met een multimeter en een lamptester heb ik gecontroleerd of het signaal dat de computer stuurt om het relais te activeren (negatief of massa) daadwerkelijk werd verzonden, en dat was niet het geval. Beide relaisactivatoren bleven positief (+).

Op basis van het bovenstaande denk ik dat ik alles heb gecontroleerd. De auto heeft verder geen problemen, alleen de koelventilator slaat niet aan. Ik zou het zeer op prijs stellen als iemand me zou kunnen helpen.

Ik begin te denken dat het een probleem met de ECU is, maar ik weet niet zeker of het mogelijk is dat alleen de koelventilator niet werkt.
Laatst bewerkt: 12 jaar 1 maand geleden door .

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar 1 maand geleden #43700 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp: Hulp bij een Chevy C2!!
Goedenavond, als het relais wordt geactiveerd met een negatieve puls en de ventilatormotor werkt, duidt dit op het ontbreken van de negatieve puls die de ECU zou moeten sturen. Er kan dus sprake zijn van een storing in de ECU.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.