Zoek MDM

Bulletin

Elektronisch injectieconsult

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 10 maanden geleden #43510 door handmatig-mechanisch
Vraag over elektronische injectie Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo allemaal:
Mijn auto (2.0cc 8V benzine, modeljaar 2005, 100.000 km) ruikt een verbrandingsgeur uit de uitlaat, veel sterker dan normaal.
Een paar maanden geleden heb ik de katalysator verwijderd omdat deze verzadigd was, en in plaats daarvan is een gewoon uitlaatspruitstuk gemonteerd.
Het probleem is dat ik de abnormale verbrandingsgeur relatief recentelijk waarneem, niet direct na het verwijderen van de katalysator.
Zou het kunnen dat de inspuitwaarden met de computer moeten worden afgesteld vanwege het verwijderen van de katalysator, of zou de lambdasonde om deze reden kapot kunnen zijn?
De geur is zelfs buiten merkbaar, maar er komt geen rook of stoom uit de uitlaat; de auto rijdt perfect, hoewel het brandstofverbruik (zeer licht) is toegenomen.
Alvast bedankt voor jullie reacties. Hallo allemaal!

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 10 maanden geleden #43516 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmatige monteurs op het onderwerp: Vraag over elektronische injectie
je vertellen, de katalysator is ontworpen om alle overgebleven brandstof en gassen die schadelijk zijn voor het milieu te verbranden.

Als je hem hebt verwijderd, is het normaal dat hij anders ruikt.

Als je auto twee Landa-sensoren heeft, geeft de achterste sensor aan de ECU aan dat er geen goede verbranding is omdat de katalysator ontbreekt. Dit kan leiden tot een hoger brandstofverbruik en slechtere voertuigprestaties.
Ik denk dat er universele katalysatoren bestaan, of je kunt er een bij de sloop halen; je auto zal er vast beter van worden.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.