Zoek MDM

Bulletin

Probleem met de ventilatoren van de Megane Scenic 1.9d

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 10 maanden geleden #43420 door handmatig-mechanisch
Hallo allemaal. De auto is een 1,9-liter atmosferische dieselmotor met 64 pk uit 1999. De auto heeft een probleem met de koppakking omdat er olie in het koelcircuit wordt gemengd, maar tot nu toe had ik geen temperatuurproblemen gehad.
Toen hij warm werd, merkte ik dat hij antivries verloor, dus heb ik een hele grote slang vervangen die van het expansievat naar de radiator, de thermostaat en een aansluiting naar de motor loopt. Toen ik de auto opwarmde om te ontluchten, merkte ik dat de ventilatoren niet aansloegen, dus ik heb de thermische schakelaar van de radiator kortgesloten en ze werkten. Ik ging ervan uit dat dat het probleem was en heb hem vervangen, maar de auto start de ventilatoren nog steeds niet als hij op temperatuur is en warm wordt. Als ik de airconditioning aanzet, start de ventilator ook niet. Hij startte alleen door hem kort te sluiten, en toen ik de auto stopte, na een paar minuten, startte hij één keer, maar hij sloeg nooit aan. Ik heb met de bougies gespeeld terwijl de auto warm was, maar toen hij stilstond, startte hij ook een paar keer. Klinkt het probleem bekend in de oren, zodat je niet steeds kabels hoeft te controleren en naar de bulk hoeft te gaan? Bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.