Zoek MDM

Bulletin

Skoda Fabia airconditioning

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 11 maanden geleden #43264 door handmatig-mechanisch
Skoda Fabia airconditioning Geplaatst door manual-mecanica
Hallo
, ik heb een 1,4-liter Skoda Fabia op benzine.
De airco is onlangs bijgevuld, de knop werkt en de auto komt op toerental als ik erop druk (tot ongeveer 1000 tpm). Tot nu toe is alles normaal.

Maar de aircoventilator slaat niet aan en koelt ook niets.

Ik denk dat de compressor geen stroom krijgt, maar ik weet het niet zeker.

Kan iemand hier meer over vertellen?

Alvast bedankt. Met vriendelijke groet!

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 11 maanden geleden #43296 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica airconditioningprobleem Skoda Fabia
Hallo.
Controleer het volgende: 1. Koppel de aansluiting van de elektrokoppeling los van de compressor en meet met een tester (OHM-stand) de weerstand van de koppelingsspoel: als deze meer dan 4 ohm is, kunt u deze voorzichtig met een 7A-zekering op de accu aansluiten (als er twee kabels uit de compressor komen, één op de min en de andere op de plus). Als er maar één kabel rechtstreeks op de plus is aangesloten, gebruik dan een zekering, MAAR als de waarde lager is dan 1 ohm, sluit deze dan niet aan, want er kan kortsluiting of doorbranden zijn.
2. Sluit in de installatieconnector die naar de elektrokoppeling gaat een 12V-gloeilamp van 3-5 watt aan met een langere kabel, uit de buurt van bewegende onderdelen (riemen, ventilator, enz.). Start de auto en start de AA-zekering. Als er geen teken is dat er stroom komt, controleer dan de AA-zekering (wisselstroomkoppeling) en het relais.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.