Zoek MDM

Bulletin

kangoo 1.5 dci model 2008

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 11 maanden geleden #43150 door handmatig-mechanisch
Kangoo 1.5 dci model 2008 Geplaatst door manual-mecanica
Hallo, ik heb een Kangoo met ongeveer 70.000 km op de teller. Het probleem is dat de auto perfect liep, zonder enige storing, totdat hij stopte en niet meer wilde starten.
De auto is gediagnosticeerd en er zijn geen storingen in het geheugen gevonden. Allerlei relais en zekeringen zijn gecontroleerd, maar wat me is opgevallen, is dat de hogedrukpomp bij het starten geen diesel via de leidingen naar de injectoren stuurt. Als iemand dit of iets dergelijks heeft meegemaakt, zou ik uw hulp zeer op prijs stellen.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 11 maanden geleden #43153 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het probleem met de Kangoo 1.5 DCI uit 2008
Hallo Maurocar,
ik vertel je dat als je een diagnoseapparaat hebt, je het als eerste moet aansluiten en naar de gegevensstroom moet gaan om te zien of de vliegwielsensor je RPM geeft op het moment van starten tussen ongeveer 170 en 200 tpm, want als je geen RPM hebt, is de injectie niet ingeschakeld. Alles wat je tot je beschikking hebt,
Groeten, Sergio

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 11 maanden geleden #43159 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het probleem met de Kangoo 1.5 DCI uit 2008
We hebben het over een mechanische dieselpomp die een cilinder voedt met een druk van 1050 bar.

Er zit een druksensor in de commonrailcilinder of in de pomp zelf. Probeer deze los te maken of te omzeilen als die sensor de aanzuiging verhindert.
Maak de slang los en als de pomp bij het starten niets pompt, controleer dan of er een kapotte slang is die het circuit leegt, of kijk of de lagedrukpomp kapot is en de hogedrukpomp niet aanzuigt.

Dieselvoertuigen zijn simpel: als er diesel in zit en de motor draait, start hij. <- dat wil zeggen, als de timing goed gesynchroniseerd is.