Zoek MDM

Bulletin

Stuurbekrachtiging

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar 1 dag geleden #42956 door handmatig-mechanisch
Stuurbekrachtiging Geplaatst door manual-mecanica
Goedemiddag, ik heb een Renault Clio uit 1998. Ik wilde weten of iemand me kan helpen met de stroomvoorziening van de hydraulische pomp, want die werkt niet. Als ik het meet met draaiende auto, krijgt hij geen spanning.
Met vriendelijke groet,
Javier

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar 19 uur geleden #42971 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp stuurbekrachtiging
Hallo:
Als er geen stroom is, is de kans groot dat het relais dat de stroom naar die elektrische sector levert (artikelnummer 7700810396) is doorgebrand. Het is een 50 ampère relais (meestal paars). Het is aangesloten op de zekeringkast in de motor, naast de accu.
Als dat niet het probleem is, kunnen de koolborstels van de elektromotor van de pomp doorgebrand zijn (dit komt veel voor, hoewel de reparatie niet goedkoop is – gebaseerd op mijn eigen ervaring...).

Succes!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar 10 uur geleden #42976 door handmatig-mechanisch
Geweldig, bedankt voor je reactie. Ik ga kijken hoe het gaat.

Met vriendelijke groet,
Javier

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 11 maanden geleden #43169 door handmatig-mechanisch
Javier, het zou kunnen dat het relais dat hem van stroom voorziet is doorgebrand. Zo niet, dan zijn de koolborstels van de elektromotor versleten. Ze zijn makkelijk te vervangen; het is een gewone motor, dus betaal geen te dure reparaties. De motor heeft vier gewone koolborstels; je kunt ze verwijderen en bij elke auto-onderdelenwinkel kopen. Aan de achterkant zit een bronzen bus die slijt; je kunt hem ook voor een ventilator gebruiken; je moet hem dan op maat laten maken. Aan de voorkant zit een lager dat niet meer dan $ 25 kost, een 6203Z als ik me goed herinner. Ik heb deze klus minstens vier keer gedaan, voor $ 100, en er gaat niets anders kapot. Ik heb meer dan $ 1.500 gevraagd om hem te repareren, en het is heel makkelijk te doen. Mocht je iets nodig hebben, ik heb een handleiding met foto's en stappen die ik je kan sturen, bekijk die eens. Het is dezelfde pomp als de Kangoo. Laat het me weten. Groeten
.