Zoek MDM

Bulletin

Koelsysteem zonder thermostaat

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar 2 weken geleden #42812 door handmatig-mechanisch
Koelsysteem zonder thermostaat Gepubliceerd door manual-mecanica
:huh: Vrienden, kunnen jullie me vertellen of het na verloop van tijd een negatieve invloed heeft op het koelsysteem zonder thermostaat? Ik heb twee jaar een Hyundai Accent gehad en ben er net achter gekomen dat hij geen thermostaat heeft, en ik weet niet hoe lang hij al uitsluitend met de temperatuursensor werkt. Ik heb nooit problemen met de temperatuur gehad totdat de radiatorventilatoren ermee ophielden, wat volgens mij te wijten is aan een kapotte temperatuursensor.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar 2 weken geleden #42816 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Koelsysteem zonder thermostaat
Hallo,

veel monteurs kiezen ervoor om de thermostaten te verwijderen met het argument dat ze onnodig zijn, maar dat is niet waar. De thermostaat heeft de functie om temperatuurveranderingen in de motor en de radiator te bewerkstelligen. Wanneer de motor warm is en de radiator koud, opent de thermostaat en stroomt het warme water naar de radiator en het koude water van de radiator naar de motor. Op deze manier sluit de thermostaat en functioneert de motor optimaal. Zonder thermostaat hebben de motor en de radiator echter dezelfde temperatuur. Dus vertel me, is het makkelijker om 5 liter water te koelen of 15 liter in totaal? Dit komt omdat de 5 liter in de radiator zit als deze koud is en als je die van de motor erbij optelt, is het in totaal 15 liter. Dat is wat ik je kan vertellen. Hallo.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar 1 week geleden #42840 door handmatig-mechanisch
Bedankt voor je reactie, JPabloca. Ik wilde je laten weten dat ik het heb getest, de thermostaat heb gekocht en geïnstalleerd. Nadat ik alles had gemonteerd, ging ik een stukje rijden en viel de auto uit en was hij volledig instabiel (rammelend of stotterend), tot het punt waarop hij afsloeg en niet meer wilde starten.

Ik ga de thermostaat vandaag verwijderen en je de resultaten laten weten!;)

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar 1 week geleden - 12 jaar 1 week geleden #42851 door handmatig-mechanisch
Vrienden, ik heb jullie verteld dat ik de thermostaat heb verwijderd om de waterstroom te blokkeren, maar het probleem blijft bestaan. Ik weet niet wat ik kan doen om dit probleem op te lossen. Als iemand me kan helpen, zijn reacties welkom.
Laatst bewerkt: 12 jaar 1 week geleden door . Reden: Ik kon geen videoclip uploaden.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar 1 week geleden #42895 door handmatig-mechanisch
:P Ik weet niet wat er gebeurd is, maar na zoveel testen was de batterij leeg. Ik haalde hem uit elkaar om hem op te laden, en toen ik hem weer in elkaar zette, werkte alles alsof er niets was gebeurd. Ik denk dat de computer misschien wel helemaal gek geworden was, en dat het loskoppelen van de batterij een soort reset was. Dat denk ik tenminste...

Proost!