Zoek MDM

Bulletin

405 turbodiesel cilinderkopafstelling

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar 2 weken geleden #42810 door handmatig-mechanisch
405 turbodiesel cilinderkop afstelling Geplaatst door manual-mecanica
Ik heb een vraag. Dit is mijn eerste turbodiesel en als ik de dop goed afstel, lijkt het alsof ik schroeven ga doordraaien. Even ter verduidelijking:
1. Dit zijn nieuwe schroeven waarvan de dop aangeeft dat ze niet gesmeerd mogen worden.
2. Ik heb hem 6 kg gegeven en de volgende 90º, en daarmee heb ik hem al ongeveer 20 kg gegeven.
3. De tweede 90º-afstelling ontbreekt nog steeds.
Omdat ik bang ben om schroeven door te draaien en het me veel geld kost, vraag ik: hoeveel kg moet hij ongeveer afstellen? Moet ik hem met een gerust hart blijven geven?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar 1 week geleden #42819 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp van het afstellen van de cilinderkop van een 405 turbodiesel.
Dieselmotoren vereisen veel koppel. Als de bouten nieuw zijn, kunt u de benodigde bouten er zonder zorgen indraaien.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar 1 week geleden #42822 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp van het afstellen van de cilinderkop van een 405 turbodiesel.
Bedankt, ik heb het vandaag afgesteld. Het is ongelooflijk. Vergeleken met de oude motoren is het uitstekend materiaal. Geef de Indenor 8 kg en de draden gaan los. Dit kleine motorblok kan zo'n 25 tot 30 kg aan. Een echte luxe. Groeten en bedankt.