Zoek MDM

Bulletin

Fiesta 1.3 model 99

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar 2 weken geleden #42793 door handmatig-mechanisch
Fiesta 1.3 99 model Geplaatst door manual-mecanica
Hallo, ik heb hulp nodig. Ik heb een Fiesta op benzine. De ventilator slaat niet aan als hij warm wordt.
Alles werkt naar behoren. Het enige is dat de PCM me geen massasignaal stuurt om de ventilator te starten.
Het enige vreemde is dat ik de Vref heb gemeten die de temperatuursensor bereikt en die is 6 volt. Zou het kunnen dat ik een verhoogde massa heb of is die waarde normaal? Oh, ik vergat het, er zit een bewakingssysteem op dat de motor uitschakelt als hij warm wordt. Oh, ik heb het gemeten met de diagnose-apparaat en de temperatuur is zichtbaar. Met andere woorden, ontvangt de PCM het signaal van de ETC correct?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar 2 weken geleden #42796 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp van de Fiesta 1.3 model 99
Hoi, ik begrijp dat mensen graag alles goed gedaan willen hebben, maar je hebt het over een auto die al 14 jaar oud is. Mijn advies als de ECU geen signaal afgeeft, en dat is volgens mij waar je het over hebt?

Plaats er een thermocontact in en de ventilator direct op +, warm water met draaiende ventilator.

Mijn kijk op de zaken, waarvan ik niet weet of die klopt: ik reken mensen 35 euro + materiaal + btw voor een werkplaatsuur. Als ik de moeite neem om de ECU, kabels, enz. te controleren, kost me dat 3 uur.

35 x 3 = 105 + 21% <- staatsbelastingen. Totaal 125 euro, min of meer, ongeveer $ 200. <- Die klant komt nooit meer terug of slaat me helemaal kapot en betaalt niet.

Ik bedoelde het niet onbeleefd, maar het zou zomaar kunnen dat je helemaal gek wordt als je weer aan het werk gaat en uiteindelijk geen beloning krijgt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar 2 weken geleden #42798 door handmatig-mechanisch
Hahaha, je hebt gelijk. Ik ben net begonnen en wilde het meteen goed doen.
Die oplossing had ik al bedacht
Bedankt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar 2 weken geleden #42799 door handmatig-mechanisch
Nu heeft deze auto airconditioning, hoe sluit ik de thermische schakelaar aan? Loop ik vast op de elektrische bedrading?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar 2 weken geleden #42805 door handmatig-mechanisch
:( Is het dezelfde ventilator voor de airco en het koelsysteem?

Kun je het thermische contact apart installeren? Van de ventilator naar de pluspool van de accu, van de ventilator naar het thermische contact en van het thermische contact naar de minpool.

Wanneer de thermoschakelaar sluit, wordt er een minpool gestuurd.

Maar als het dezelfde ventilator voor beide is, zul je moeten ingrijpen en een diode moeten installeren om te voorkomen dat er stroom van het ene circuit naar het andere loopt.