Zoek MDM

Bulletin

MAF-sensor Nissan Sentra 2003

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 4 maanden geleden #42724 door handmatig-mechanisch
MAF-sensor voor Nissan Sentra 2003. Geplaatst door manual-mecanica
Hallo, ik heb een probleem met een Nissan Sentra GXE uit 2003 met een QG18-motor. De motor verliest vermogen en geeft de foutcodes P0102 (gerelateerd aan de IAT-sensor) en P0113 (gerelateerd aan de MAF-sensor). Mijn vraag is: kan ik de MAF-sensor controleren om te zien of deze beschadigd is, aangezien het een vrij duur onderdeel is?

De auto start met een lichte misfire, maar als hij een beetje warm is, komt het toerental niet verder dan 2500 tpm. Als ik probeer verder te accelereren, lijkt de motor af te slaan. Alle suggesties zijn van harte welkom.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 4 maanden geleden #42731 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp MAF-sensor Nissan Sentra 2003
Kijk in de map 'Manuals'. Daar vind je een bestand met de naam "Electrical Manual for Electromechanical Technicians". Daarin wordt uitgelegd hoe je een multimeter gebruikt om MAF-sensoren en regelunits te controleren.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 4 maanden geleden #42735 door handmatig-mechanisch
Als je de kennis hebt, kun je de massaspanning van de sensor en de signaalgeneratie van de sensor controleren. Voor deze sensor zou de spanning bij stationair draaien tussen de 1,3V en 1,7V moeten liggen. Als alles in orde is, moet je de live data met een scanner uitlezen om er zeker van te zijn dat de ECU van het voertuig de sensorgegevens ontvangt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 4 maanden geleden #42736 door handmatig-mechanisch
Hallo sorto73, helaas is mijn Autodata-programma kapot, dus ik kan je de meetwaarden niet geven. Ik wil je er alvast op wijzen dat je een multimeter nodig hebt... nou ja, ik hoop dat ik je niet overlaad met zoveel informatie. Scanners maken meestal geen fouten. De afbeelding van de luchtmassasensor (MAF-sensor) die je hebt geplaatst, heeft drie pinnen? Nou, die storing komt heel vaak voor en ik zou je kunnen zeggen dat je het onderdeel moet vervangen zonder verder te kijken, maar ik zal je vertellen welke sensoren die storing in de MAF-sensor veroorzaken, en die geven meestal deze foutcodes: 1- luchtinlaatsensor, 2- MAX-sensor en 3- de MAF-sensor zelf, die meestal het probleem is. Probeer de auto te starten met de MAF-sensor losgekoppeld en controleer eerst een aanzuigslang die door de MAX-sensor wordt gebruikt, of de sensor die de luchtmassa meet. Ik hoop dat dit nuttig is geweest.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 4 maanden geleden #42741 door handmatig-mechanisch
Hé, ik denk dat ik die sensor heb. Stuur me nog wat foto's van degene die in de luchtreiniger hoort.