Zoek MDM

Bulletin

Probleem met de 3C-elektronenpomp van de Corolla CE121-motor

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar 1 maand geleden #42551 door handmatig-mechanisch
Hallo vrienden, ik heb hulp nodig met een Corolla C3121 uit 2001, een 3CE-motor, met een elektrische gaspedaal en pomp.

Het probleem is het volgende: hij draait niet, het lijkt alsof de brandstofdruk te laag is.

Ik heb gecontroleerd en kreeg fout P1405: turbodruksensor circuit.

In de geschiedenis verscheen P1222 (0,1,12,22). Raadpleeg de bijbehorende handleiding.

Ik heb alle fouten gewist en P1405 verscheen opnieuw

Ik heb het onderdeel vervangen door een ander, maar van een ander model: CE110, 1999

, en het is nog steeds hetzelfde.

Kunt u me helpen of het elektrische schema van het voertuig krijgen?

Bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar 1 maand geleden #42557 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmonteurs op het onderwerp van een probleem met de Corolla CE121 3C-motor en de elektronenpomp
Je verwijdert de turboslang en maakt hem schoon, olie en alles komt eruit, maak de peilstok schoon die aan de buitenkant zit en beweeg hem een paar keer om hem los te maken, volg de turboslang, je zult een sensor zien. Als er olie in zit, maak hem schoon. Zet de stroom uit +,-
wis de foutmelding en ga erop staan, waarschijnlijk werkt het nu.

Het probleem is dat de variabele geometrie van de turbo geblokkeerd is door olie of vuil en als er te veel druk ontstaat, gaat het voertuig in de pechstand om een explosie te voorkomen.

De turbo heeft een dunne buis die in de depressie staat, hoe meer je erop staat, hoe verder hij opengaat, controleer of de buis in orde is.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar 1 maand geleden #42581 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmonteurs op het onderwerp van een probleem met de Corolla CE121 3C-motor en de elektronenpomp
Bedankt voor het antwoord. Mijn auto heeft geen turbo. Deze sensor bevindt zich naast het luchtfilter, waar ook het luchtfilter zit. Deze sensor meet de aanzuigdruk, of ik geloof de druk, via een slangetje dat van het filter naar de sensor loopt.
volgens een test met mijn multimeter.
Ik heb het geprobeerd in
1000 tpm
2000 tpm
3000 tpm
met het voertuig gewichtloos (niet bewegend)
en gaf deze waarden die we op de afbeeldingen zien.

Ik vertaal een handleiding voor de 3c-e-motor, die in het Russisch is. Als iemand hem in het Engels of Spaans heeft, zou ik dat erg op prijs stellen.

groeten.

Diego Franco

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar 4 weken geleden #42606 door handmatig-mechanisch
Ik zeg je, ik heb de code niet bekeken omdat jij hem zelf hebt ingevoerd. Daar gaat het niet om. Die code geeft aan dat je de EGR moet reinigen, die verstopt zit met roet en de auto niet meer regelt.

Als het om de een of andere reden niet de EGR is, controleer dan de NTC van de luchttemperatuursensor.

Laat het ons weten.:)

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden #44867 door handmatig-mechanisch
Goedemiddag allemaal!!!
Ik kan je vertellen dat ik het probleem deze keer heb opgelost door de pomp te laten repareren en een onderdeel te vervangen. Dat zal ik later bevestigen.

Er is mij iets grappigs overkomen.
Ik had deze week een probleem: een kleine brand in het elektrische gedeelte van mijn computer. Ik moest mijn kabels en computer vervangen. Daarna kwam het probleem terug.
Code P1222 (1,12,22), maar nu lijkt het voertuig defect te zijn, de pomp. Ik heb de pompvervroegingssensor en de krukassensor getest, maar er gebeurde niets.
Nadat ik lang op internet heb gezocht naar de betekenis, zie ik het forum dat ik zelf heb aangemaakt. Hehehe
Nou, morgen ga ik naar de pomp om te kijken of er verbetering is en dan vertel ik je er later meer over.
groeten.

mijn e-mail