Zoek MDM

Bulletin

Mijn Fiat Tipo uit 1994 geeft pech, hij stikt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar 1 maand geleden #42508 door handmatig-mechanisch
Mijn Fiat Tipo uit 1994 is defect en slaat af. Gepubliceerd door manual-mecanica
Goedemiddag, ik heb een Fiat Uno type 1.6 motor, bouwjaar '94, en hij hapert bij stationair draaien, soms normaal en soms bij 5 toeren. Op hellingen is het nu moeilijk om hem aan de praat te krijgen en soms komt hij helemaal niet omhoog. De carburateur is goed, de bobine ook, ik weet niet wat het zou kunnen zijn. Help me alstublieft. Ik heb de auto stilgezet vanwege dit probleem en ik heb het nog niet kunnen oplossen. Soms stoot hij ook explosies uit de uitlaat, ik weet niet of hij ook compressie verliest. Bedankt en ik hoop snel een reactie te krijgen.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar 1 maand geleden #42524 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp : Mijn Fiat Tipo uit 1994 slaat af.
Controleer eerst de timing.
Controleer de verdeler en de bobine. Laat het me weten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar 1 maand geleden #42529 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp : Mijn Fiat Tipo uit 1994 slaat af.
HARTELIJK BEDANKT VOOR DE INFORMATIE, maar mijn auto heeft geen verdeler en de bobine is nieuw. Een vraag: Hoe weet ik waar de distributieriem zit? En hoe weet ik of deze beschadigd is? Dank u wel. Ik wacht op uw antwoord.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar 1 maand geleden #42530 door handmatig-mechanisch
De riem zit aan de voorkant van de motor. Ga met je gezicht naar de poelie staan. Er zit een afdekking onder de riem.
Controleer of de punten kloppen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar 1 maand geleden #42532 door handmatig-mechanisch
Man, controleer de bougies. Als je ze al een tijdje niet hebt vervangen, zou daar het probleem kunnen liggen.