Zoek MDM

Bulletin

Positielichten Ford Transit 06-......... uitschakelen

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar 1 maand geleden #42281 door handmatig-mechanisch
Hallo allemaal.
Ik heb relais nummer 15 verwijderd, het dagrijverlichtingsrelais. Het verbindt de dimlichten, maar de stadslichten blijven branden. Ik wil ze graag aansluiten zoals ik wil, niet met het contact aan, zoals nu het geval is. Kan iemand me helpen en vertellen hoe ik dat moet doen? Of stuur me het bedradingsschema.
Met vriendelijke groet

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar 1 maand geleden #42293 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp: Parkeerlichten uitschakelen bij een Ford Transit 06-.........
Verwijder de relais niet, maar ga naar de zekeringen en daar zie je welke lamp in de stand staat, dimlicht of wat je maar wilt. Van daaruit haal je de kabels eruit en voer je ze door de schakelaars. Zo stel je je lichtshow in zoals je wilt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar 1 maand geleden #42300 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp: Parkeerlichten uitschakelen bij een Ford Transit 06-.........
Hallo, hartelijk dank voor uw antwoord, maar misschien heb ik me niet goed uitgedrukt.
Ik heb een airco, gemonteerd op een Ford Transit, gebouwd in 2009 en geregistreerd in 2010. Het is Duits en Turks. Mijn vrouw en ik hebben de sprong gewaagd en zijn met de airco in de buurt van Keulen gereden. Zoals u weet, zijn dagrijlichten in noordelijke landen praktisch verplicht. Bij de Ford Transit van 2006-…… hebben ze het probleem opgelost met een relais, nummer 15, dat het dimlicht inschakelt zodra ik het contact aanzet. De stadslichten gaan ook aan. Het probleem is dat ik het zat ben om de auto te starten met een extra lading in de accu, dus heb ik het relais verwijderd. Het dimlicht gaat niet meer aan wanneer ik het contact aanzet, maar de stadslichten wel (…?), en ik weet niet welk relais ze activeert wanneer ik het contact aanzet.
Mijn vraag, zoals u zich kunt voorstellen, is: weet iemand waar de automatische parkeerlichten worden geactiveerd? Of kan iemand mij het bedradingsschema geven?
Met vriendelijke groet en hartelijk dank.