Zoek MDM

Bulletin

Chevrolet Cavalier 2.2 jaar 987

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar 1 maand geleden #42343 door handmatig-mechanisch
Reactie van de handboekmonteurs op het onderwerp van de Chevrolet Cavalier 2.2, bouwjaar 987
Controleer de temperatuurvoeler, daar zou het probleem kunnen zitten.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar 1 maand geleden #42351 door handmatig-mechanisch
Reactie van de handboekmonteurs op het onderwerp van de Chevrolet Cavalier 2.2, bouwjaar 987
Waarom zegt u dat de temperatuurlamp
invloed zou kunnen hebben op de prestaties van de Chevrolet Cavalier?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar 1 maand geleden #42352 door handmatig-mechanisch
wal7er, kijk, ik heb de volgende tests gedaan. Ik heb de vier bougiekabels gecontroleerd en alles is in orde. De vonk is sterk en blauw. Ik heb de stroom naar de injectoren gecontroleerd en alles is in orde. Een andere gebruiker vertelde me dat ik het ontstekingslampje zou kunnen controleren. Heeft het ontstekingslampje invloed op de werking van dit voertuig? En hoe moet ik dat dan testen? Zo ja?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar 1 maand geleden #42368 door handmatig-mechanisch
Natuurlijk beïnvloedt de temperatuursensor naast andere sensoren ook de brandstofinjectie, omdat de ECU of computer, afhankelijk van het signaal dat hij afgeeft, weet of de motor koud of warm is en de injectie corrigeert door deze te verhogen of te verlagen. Zo heb ik onlangs een temperatuursensor of ECT-sensor van een Hyundai vervangen: Probleem: hij slikte bij accelereren als hij warm was en startte moeilijk als hij koud was. Ik heb hem vervangen en het werkte prima. Hoe test ik hem? Ik verwijder hem en meet de weerstand naarmate hij warmer wordt; de weerstand neemt af, of ik meet de spanning (5 V referentiespanning) met de sensor aangesloten; de spanning neemt af naarmate hij warmer wordt. Hij zit naast de thermostaat (bruine en gele draad). Zoek het werkplaatshandboek op dezelfde pagina of geef me je e-mailadres, dan stuur ik hem je toe.
Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar 1 maand geleden #42369 door handmatig-mechanisch
Ja, in feite zou het in geen geval 5 volt mogen zijn, de normale waarde is 4,5 volt meer of minder